کد خبر: ۵۳۲۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

درخواست پمپئو برای گقت‌وگوی اروپا با ایران درباره تروریسم

وزیر امورخارجه آمریکا با استناد به گزارش ادعایی و بی‌اساس واشنگتن علیه کشورمان خواستار گفت‌وگوی اروپایی‌ها با ایران درباره حمایت از تروریسم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود از کشورهای اروپایی خواست تا در مذاکراتشان با ایران، آنچه واشنگتن فعالیت‌های تروریستی مورد حمایت ایران می‌خواند را هم مورد بحث و رایزنی قرار دهند.

پمپئو که روز پنج‌شنبه برای ادامه مذاکرات هسته‌ای با رهبران کره شمالی به این کشور سفر کرده است، در توییتر خود به تکرار ادعاهای خصمانه و نخ‌نمای آمریکا علیه کشورمان  پرداخت و مدعی شد که ایران مسبب رنج و مرگ در جهان و مردم خودش بوده است.

وی در ادامه ادعاهای خود ابراز امیدواری کرد که اروپای‌ها این موضوع را در دیدار با مقامات ایرانی مطرح کنند.

پمپئو همچنین در توییت جداگانه‌ای، گزارش وزارت امورخارجه آمریکا در رابطه با آنچه ادعا می‌کند مربوط به فعالیت‌های تروریستی مورد حمایت ایران در اروپا است را منتشر کرد که در آن مجموعه‌ای از عملیات‌های نسبت داده شده به ایران و حزب الله لبنان در کشورهای اروپایی را پس از انقلاب اسلامی فهرست کرده است.

مقامات آمریکایی با حمایت رژیم صهیونیستی و متحدانشان همواره تلاش کرده‌اند ایران را حامی تروریسم در منطقه و جهان نشان دهند و با دستاویز قرار دادن یک سری اسناد ساختگی و ادعایی جمهوری اسلامی را برای تمامی ناآرامی‌ها به‌ویژه در منطقه مقصر جلوه دهند در حالی که این کشورها خود عاملان اصلی ناآرامی و تفرقه و در نتیجه ظهور و توسعه تروریسم در منطقه خاورمیانه و جهان هستند.

مقاکات کشورمان همواره این قبیل گزارشات را ادعایی، مغرضانه، بدون اعتبار و با انگیزه‌های سیاسی دانسته‌اند.

ایسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین