کد خبر: ۵۳۳۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

پرواز مرموز هواپیمای آمریکا از فرودگاه پیونگ یانگ در اولین ساعات امروز

همزمان با سفر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی، یک هواپیمای باربری آمریکا از نوع C-130 J-30 صبح روز شنبه پیونگ یانگ را به مقصد پایگاه هوایی یوکوتا در ژاپن ترک کرد، هنوز هدف این پرواز نامشخص است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، یک هواپیمای باری نیروی دریایی آمریکا فرودگاه بین‌المللی سونان پیونگ یانگ را در ساعت 4:13 صبح روز شنبه به وقت محلی ترک کرد.

یک عکس و اطلاعات هوایی این پرواز را نشان می‌دهند. البته هنوز هدف از این سفر انجام شده نامشخص است.

ممکن است این سفر مرتبط با سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به پیونگ یانگ باشد اما اطلاعات پرواز و شواهد گذشته نشان می‌دهند که در دو سفر قبلی وی به کره شمالی هواپیمای دیگری او را همراهی نکرده است.

این پرواز غیرمعمول در اولین ساعات روز شنبه  بدون هیچ مسافر  پرواز کرد و هیچ باری از آن تخلیه و یا بارگیری نشد. این پرواز اولین پرواز این فرودگاه در ساعات اولیه صبح امروز(شنبه) بود. پایگاه هوایی یوکوتا در این باره هنوز هیچ اظهارنظری نکرده است.

البته احتمال می رود این هواپیما برای بازگرداندن باقیمانده اجساد سربازان جنگ و مفقود شدگان حین انجام ماموریت استفاده شده باشد. این مساله یکی از محورهای اصلی اجلاس تاریخی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور است.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین