کد خبر: ۵۳۳۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
مديرعامل گروه سايپا در جمع صنعتگران استان آذربايجان شرقي بيان كرد:

حمايت همه جانبه سايپا از قطعه سازان سراسر كشور با هدف خودكفايي در توليد قطعات

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا به همراه جمعي از مديران ارشد گروه سايپا ضمن حضور در اتاق بازرگاني صنايع، معادن و كشاورزي تبريز با رئيس اتاق بازرگاني وجمعي از قطعه سازان استان آذربايجان شرقي به گفتگو پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
مهندس محسن جهرودي با اشاره به تحريم هاي مجددي كه عليه كشور اعمال خواهد شد گفت: در كشور هرگاه نقدينگي وجود داشته و وضعيت ارزي كشور مساعد بوده عملكرد صنعتگران كشور ديده نشده است چراكه درهاي واردات باز بوده و بيگانگان به راحتي در كشور حضور داشته و فعاليت كرده اند ومتاسفانه با بروز مشكلات، اين شركت هاي خارجي به راحتي كشور را ترك كرده و رفته اند و در اين بين فعاليت هاي قطعه سازان داخلي همچنان ادامه دار بوده است.

وي افزود: سايپا در بحث همكاري با قطعه سازان داخلي هيچ گونه حد و مرزي ندارد و تلاش داريم بتوانيم از تمامي پتانسيل هاي داخلي بهترين استفاده را كنيم و در قطعاتي كه نمونه داخلي وجود ندارد و در حال ايجاد خودكفايي هستيم بيشترين توجه و حمايت را خواهيم داشت.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا تاكيد كرد: خوشبختانه در كشور هم داراي متخصص هستيم و هم تجربه بيش از نيم قرن خودروسازي در كشور وجود دارد و مي توان از اين توان در داخلي سازي قطعات به مراتب بهره برداري بيشتر و بهتري كرد و به صراحت اعلام مي كنم از شركت هايي كه توان توليد داخلي سازي قطعاتي كه از خارج وارد مي شده را دارند در هر كجاي كشور كه هستند حمايت خواهيم كرد.

وي گفت: استراتژي سايپا حمايت از قطعه سازان است و به هيچ عنوان نگاه به قطعه ساز شدن نداريم و در حال واگذاري قطعه سازي هايي هستيم كه متعلق به سايپا هستند و در اين برهه زماني اگر قطعه سازي با كيفيت مدنظر سايپا قطعه توليد كند حتما با آن همكاري خواهيم كرد.

جهرودي افزود: به منظور بهره گيري بهتر و ايجاد تمركز در همكاري و حمايت گروه سايپا، ‌پيشنهاد مي كنم گروهي از صنعت گران استان با حضور نمايندگان سايپا در قالب كارگروهي تخصصي تشكيل جلسه دهند و با بررسي توانمندي هاي استان در جهت ايجاد خودكفايي و ساخت قطعات خاص حركت كنند و در اين مسير هرگونه حمايتي نياز باشد از آن دريغ نخواهيم كرد.

وي تصريح كرد: بر اساس استراتژي تعريف شده سايپا و در جهت حمايت از قطعه سازان به خصوص قطعه سازان متوسط و كوچك در سراسر كشور، در هفته هاي اخير مبالغي را به سيستم قطعه سازي پرداخت خواهيم كرد، همچنين كساني كه نياز به نقدينگي دارند با حمايت گروه سايپا، به بانك مهر اقتصاد معرفي خواهند شد تا بتوانند به راحتي از تسهيلات بانكي و دريافت وام هاي مناسب استفاده كنند. 

منبع: سايپانيوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین