کد خبر: ۵۳۳۲۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳

تظاهرات گسترده در آلمان در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی اتحادیه اروپا

روز شنبه، هزاران نفر از شهروندان آلمان در تظاهرات علیه سیاست‌های مهاجرتی جدید اتحادیه اروپا شرکت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
هزاران نفر روز شنبه در شهرهای آلمان در اعتراض به سیاست اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان دست به تظاهرات زدند.

به گزارش دیلی صباح، یک شبکه رادیویی محلی گزارش داد نزدیک به 12 هزار نفر روز شنبه در خیابان‌های برلین دست به تظاهرات زدند. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد شهروندان مونیخ و لایپزیگ نیز در فراخوان برگزاری تظاهرات از جانب سازمان‌های خیریه از جمله «لایف‌ لاین» که از ورود قایق‌های نجات آن به آب‌های ایتالیا جلوگیری شده بود، شرکت کردند.

یک کشتی متعلق به لایف‌ لاین که بیش از 230 مهاجر را حمل می‌کرد، مجبور به توقف در مالتا شده است.

برخی از تظاهرکنندگان در روز شنبه جلیقه‌های نجات به تن کرده بودند و شعارهایی مانند «انسانیت، نگرش سیاسی نیست» و «حقوق بشر در مدیترانه متوقف نمی‌شود» سر دادند.

معترضان در این تظاهرات، هورشت زیهوفر، وزیر کشور آلمان، را که حامی وضع قوانین سختگیرانه در قبال مسئله مهاجرت است، به «سوء استفاده از اندوه مهاجران در دریا» برای منافع سیاسی متهم کردند. همچنین، تظاهرکنندگان در آلمان از زباستین کورتس، صدراعظم اتریش، و ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا، انتقاد کردند.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات اعلام کردند: «آن‌ها در حال نقض حقوق بشر هستند. این نه تنها غیرقابل قبول، بلکه مشمئزکننده است.»

بر اساس آمار منتشر شده از جانب سازمان بین‌المللی مهاجرت، در سال جاری میلادی بیش از 1400 نفر در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه و ورود به اروپا در دریا غرق شده اند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در هفته گذشته به توافقی بحث‌برانگیز برای مدیریت پناهجویان از مقصد آفریقا و خاورمیانه دست یافتند. به موجب این توافق، مراکزی ویژه برای بررسی وضعیت پناهجویان در داخل و خارج از اتحادیه اروپا تاسیس خواهد شد و تعداد پناهجویان در میان کشورهای عضو این اتحادیه پخش خواهد شد.

این توافق پس از آن حاصل شد که دولت عوام‌گرای جدید ایتالیا، با مخالفت با گشودن بنادر خود به روی کشتی‌های نجات مهاجران در دریای مدیترانه، مسئله مهاجرت را در میان کشورهای اتحادیه اروپا مطرح کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین