کد خبر: ۵۳۳۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

برای اولین بار پس از ۳۰ ماه یک وزیر اسرائیلی وارد مسجد الاقصی شد/فلسطین واکنش نشان داد

به دنبال تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اجازه به اعضای کابینه و نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای ورود به مسجد الاقصی، وزیر کشاورزی این رژیم برای اولین بار بعد از دو سال و نیم وارد این مکان مقدس شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، برخی شاهدان اظهار داشتند، یوری آریل، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی و نماینده کنست صبح امروز (یکشنبه) به همراه گروهی از شهرک نشینان و تحت تدابیر امنیتی شدید وارد محوطه مسجد الاقصی شدند. 

بر اساس اعلام شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی، آریل طبق دستور داده شده به مسؤولان امنیتی جهت ورود به مسجد الاقصی، موافقت‌های قبلی را کسب کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه گذشته به اعضای کنست اجازه ورود به مسجد الاقصی را داد. دو سال و نیم پیش دستوری از سوی نتانیاهو صادر شده بود که طبق آن اعضای کنست و وزرای کابینه از ورود به مسجد الاقصی منع می‌شدند.

شبکه دو رژیم صهیونیستی نیز پیشتر اعلام کرده بود: نتانیاهو نامه‌ای را به یولی ادلشتاین، رئیس کنست ارسال و وی را مطلع کرد که اعضای کنست اجازه دارند هر سه ماه یک بار وارد مسجد الاقصی شوند.

وزارت اطلاع‌رسانی در دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در واکنش به ورود وزیر کشاورزی اسرائیل در راس گروهی از شهرک‌نشینان یهود به مسجد الاقصی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده بین‌المللی برای حمایت از مقدسات اسلامی در قدس شرقی شد. 

این وزارتخانه گفت: این گام آریل در جهت تحریک علیه مقدسات اسلامی و مسیحی و دعوت علنی برای نابودی مسجد الاقصی و تجاوز به نمازگزاران قلمداد می‌شود.

وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین تاکید کرد، گام آریل در پاسخ فوری به اجازه نتانیاهو به اعضای کنست و وزیران برای ورود به مسجد الاقصی است.

این وزارتخانه خواستار برگزاری نشست فوری سازمان ملل و سازمان‌های وابسته به آن برای توقف تجاوزات اسرائیل و اتخاذ موضعی از سوی کمیته شکل گرفته از سوی سازمان همکاری اسلامی شد که نسبت به تروریسم اسرائیل در حق مقدسات هشدار می‌دهد.

اداره اوقاف اسلامی و امور مسجد الاقصی نیز حضور وزیر اسرائیلی در مسجد الاقصی را محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک‌آمیز خواند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین