کد خبر: ۵۳۳۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

در کشوری که زلزله را مهار کرده؛ سیل اینبار جان ۲۰۰ نفر را گرفت!

ژاپن می گوید آمار مرگ و میر ناشی از سیلاب و رانش زمین بعلت بارش بی سابقه باران در بخش غربی این کشور تا صبح امروز پنجشنبه، به مرز 200 تن رسیده و احتمال افزایش این آمار نیز وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آمارهای دولت ژاپن حاکی است 60 تن نیز همچنان مفقود هستند که احتمالا شمار زیادی از آنها کشته شده اند اما اجساد آنها هنوز پیدا نشده است.

تلویزیون ژاپن هم اعلام کرد همزمان با هفتمین روز بارش ها، 70 هزار امدادگر ژاپنی جستجوی خود را برای یافتن مفقودان گسترش داده اند اما سیل و رانش زمین سبب شده است که عملیات نجات با کندی پیش رود.

همچنین از 30 هزار نفری که در پناهگاه ها زندگی می کردند حدود 6 هزار و 800 نفر باقی مانده اند و بقیه به منازل خود بازگشته اند.

سازمان هواشناسی ژاپن هم از مردم مناطقی که بارش باران در آن شدید است خواست به هشدارها و راهنمایی هایی که توسط مسئولان اعلام می شود، توجه کنند.

شرکت راه آهن ژاپن نیز اعلام کرد به دلیل شدت بارش و توفان، 27 قطار از ریل خارج شده و خطوط بیش از 100 مسیر هم آسیب دیده است که در حال ترمیم است.

مقامات ژاپنی اعلام کردند این بارش ها شدیدترین بارش ها از سال 1982 میلادی است که در جریان آن 299 تن در منطقه ناگاساکی جان باختند.

ايرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین