کد خبر: ۵۳۴۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

ترامپ: «بوریس جانسون» حرفهای خوبی درباره من می‌زند/می‌تواند نخست‌وزیر خوبی شود

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «او را خیلی دوست دارم. احترام زیادی برای بوریس قائلم. او هم مشخصاْ من را دوست دارد و حرف‌های خوبی درباره من می‌زند.»
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با یک نشریه انگلیسی که بامداد جمعه منتشر شده گفته وزیر خارجه مستعفی انگلیس می‌تواند نخست‌وزیر خوبی برای این کشور باشد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای بامداد پنجشنبه از طرح «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس برای «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) انتقاد کرده و علاوه بر آن گفته «بوریس جانسون»، وزیر خارجه مستعفی انگلیس می‌تواند نخست‌وزیر خوبی برای این کشور باشد.

ترامپ در این مصاحبه با نشریه «سان» همچنین بوریس جانسون را «فردی بسیار با استعداد» توصیف کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «او را خیلی دوست دارم. احترام زیادی برای بوریس قائلم. او هم مشخصاْ من را دوست دارد و حرف‌های خوبی درباره من می‌زند.»

ترامپ در ادامه گفت: «خیلی ناراحت شدم که دیدم دولت [انگلیس] را ترک کرد و امیدوارم باز هم در آینده برگردد. فکر می‌کنم او نماینده فوق‌العاده‌ای برای کشور شما است.»

جانسون دوشنبه همین هفته به دلیل اختلافاتی که با نخست‌وزیر انگلیس بر سر طرح او برای خروج از اتحادیه اروپا داشت از سمتش استعفا کرد.

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگار «سان» درباره اینکه آیا دوست دارد جانسون نخست‌وزیر انگلیس شود گفت: «نمی‌خواهم بین آدم‌ها اختلاف بیندازم. فقط می‌گویم فکر می‌کنم او می‌تواند نخست‌وزیر خوبی شود. فکر می‌کنم همه چیزهایی که لازم است را دارد.»

رئیس‌جمهور آمریکا از طرح ترزا می هم برای خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا هم انتقاد کرد.

ترامپ درباره طرح نخست‌وزیر انگلیس برای برگزیت گفت: «اگر من بودم این کار را خیلی متفاوت انجام می‌دادم. من به ترزا می گفتم چکار انجام دهد، ولی قبول نکرد. به حرفم گوش نکرد.»

وی تصریح کرد: «در واقع باید بگویم عکسش عمل کرد. عیبی ندارد. او باید هر طور خودش می‌داند برای برگزیت مذاکره کند. ولی روند فعلی خیلی بد است.»
تسنيم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین