کد خبر: ۵۳۴۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

افزایش قیمت نهاده ها دامی یک اشکال جدی است

رئیس کارگروه دام و طیور و آبزیان مجلس گفت: : روی هم رفته افزایش قیمت نهاده ها از دید ما یک اشکال جدی است چراکه افزایش قیمت جهانی نهاده ها به یک باره و به این میزان نبوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ابراهیمی، در رابطه با افزایش قیمت نهاده های دامی اظهارکرد: ما در حال پیگیری این موضوع  در کمیسیون کشاورزی هستیم. توضیحی که در این زمینه به کمیسیون ارائه شد این بود که بخشی از افزایش قیمت ها ناشی از افزایش قیمت جهانی است در حالی که تا این تاریخ تمامی نهاده ها با ارز 1800 تومانی قبل یا 4200 تومانی فعلی وارد شده اند.

وی در ادامه گفت: از دید ما مقداری واردکنندگان از التهاب بازار سوء استفاده کردند و قیمت ها را تا حدودی افزایش دادند. شرکت پشتیبانی امور دام نیز نتوانسته افزایش قیمت ها را مهار کند.

نماینده مردم شازند در مجلس بیان کرد: روی هم رفته افزایش قیمت نهاده ها از دید ما یک اشکال جدی است چراکه افزایش قیمت جهانی نهاده ها به یک باره و به این میزان نبوده است. از آنجا که در شرایط کنونی مقداری با کمبود ارز و التهاب بازار مواجه هستیم قرار است وزارت جهاد کشاورزی ظرف دو هفته آینده برنامه جامعی برای چگونگی مدیریت بازار در شرایط پیش آمده به کمیسیون ارائه دهد.

ابراهیمی تصریح کرد: کمیسیون به جد پیگیر این موضوع است. قرار است در کارگروه دام و طیور آبزیان نیز گزارش جامعی در این زمینه تهیه شود. از آنجا که بخش طیور وابستگی زیادی به خوراک دارد زمانی که قیمت نهاده ها افزایش می یابد  قیمت تمام شده و در نهایت قیمت محصول افزایش می یابد.در این حالت یا بازار کشش دارد و با این نرخ تولیدات را خریداری می کند که مصرف کننده ضرر خواهد کرد و یا مصرف کننده توان خرید ندارد و تولید کننده متضرر می شود.
ايسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین