کد خبر: ۵۳۴۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

اصلاحات قریب الوقوع در کابینه الجزایر

به دنبال تغییرات ایجاد شده در عرصه سیاسی الجزایر، رسانه‌های این کشور احتمال ایجاد اصلاحات قریب الوقوع در کابینه خبر داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
رسانه‌های داخلی الجزایر به دنبال تغییرات در تعدادی از نهادهای امنیتی این کشور، از اصلاح کابینه الجزایر در آینده‌ای نزدیک خبر دادند. این تغییرات با برکناری مدیر امنیت عمومی آغاز و به برکناری فرمانده ژاندارمری و تعدادی از مقامات وزارت دفاع منتهی شده است.

تغییرات مذکور همزمان با سالروز استقلال الجزایر در ۵ ژوئن و پس از کشف ۷۰۱ کیلوگرم کوکائین در سواحل شهر وهران واقع در غرب الجزایر صورت گرفت و زمینه را برای پیشگویی‌های مختلف درباره آینده دولت باز کرد.

برخی تغییرات مذکور را اقداماتی روتین و معمولی می‌دانند اما برخی دیگر معتقدند برکناری مدیر امنیت عمومی تنها یک اقدام معمولی نبوده بلکه نشانگر درگیری درون حاکمیتی بر سر ریاست‌ نهادهای حساس در سال ۲۰۱۹ است.

اطلاعات موجود در شبکه‌های مجازی نشان می‌دهد این تغییرات به کادر دولت هم کشیده شده و از جمله دوره نخست وزیری احمد اویحیی و دیگر وزرا را هم در بر خواهد گرفت.

این در حالی است که هنوز هیچ سخن رسمی از سوی ریاست جمهوری الجزایر درباره تایید یا تکذیب این اخبار ایراد نشده است.

اویحیی نزدیک به یکسال است که سمت نخست وزیری را برعهده دارد. ۱۷ اوت ۲۰۱۷ ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای برکناری عبدالمجید تبون، نخست وزیر وقت را از منصب خود آن هم تنها پس از گذشت شش ماه از این ماموریت و تعیین ابویحیی به عنوان جانشین وی را اعلام کرد.

فعالان عرصه سیاسی الجزایر توافق نظر دارند که همانگونه که در سال ۲۰۱۷ یک درگیری شدیدی میان عبدالمجید تبون و بازرگانان تاثیرگذار بر قدرت کشور رخ داد و به برکناری تبون منتهی شد، امسال نیز درگیری در عرصه سیاسی این کشور پررنگ خواهد بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین