کد خبر: ۵۳۴۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
وضعیت گزارشگری ورزشی در گفت‌وگو با هادی عامل

اعصاب مردم را با گزارشتان به‌ هم نریزید!

یک گزارشگر ورزشی درباره‌ عملکرد گزارشگران در مسابقات جام‌ جهانی گفت: گزارشگر باید سعی کند در لحظه، اتفاقی که در بازی رخ می‌دهد را برای مردم گزارش کند و به شکلی گزارش را ارائه دهد که اعصاب مردم به هم نریزد.
آفتاب‌‌نیوز :
هادی عامل با بیان اینکه گزارشگران ما خوب هستند و اطلاعات خوبی در حوزه کاری خود دارند، اظهار کرد: یک گزارشگر در مرحله اول باید مردم را دوست داشته باشد و به آن‌ها احترام بگذارد. همچنین به خواسته آن‌ها توجه کند و بداند که توده مردم چه عقاید و تفکراتی دارند. گزارشگر باید به نوعی گزارش کند که مردم از او راضی باشند. اعتقاد من این است که بین گزارشگر و مردم باید ارتباط عاطفی برقرار باشد؛ البته بر مبنای اینکه یک گزارشگر مردم را دوست داشته و به آن‌ها احترام بگذارد. 

او با اشاره به اصول گزارشگری ادامه داد: گزارشگر باید اطلاعات کامل و به‌روزی داشته باشد و کلی‌گویی نکند. او باید سعی کند در لحظه اتفاقی که در بازی رخ می‌دهد را برای مردم گزارش کند و به شکلی گزارش را ارائه دهد که اعصاب مردم بهم نریزد.

عامل تاکید کرد که گزارش بازی تیم ملی با یک مسابقه خارجی متفاوت است و ادامه داد: گزارشگر باید اهمیت دهد زمانی که تیم کشورش بازی می‌کند، ۸۰ میلیون نفر با احساسات بالا بازی را تماشا می‌کنند. پس زمانی که مردم بازی‌ها را به شکل عاشقانه دنبال می‌کنند، وظیفه گزارشگر هم سنگین است و باید در کار خود دقت کند.

این گزارشگر ورزشی اضافه کرد: همچنین بحث بیوگرافی بازیکنان برای گزارشگر اهمیت دارد و باید بداند که بیوگرافی را چه زمانی و کجا بگوید؛ برای مثال زمانی که بازیکن حریف در حال گل زدن است، زمان بیوگرافی گفتن گزارشگر نیست. گزارشگر بهتر است که اطلاعات بالایی داشته باشد و اینکه بیوگرافی بازیکنان را بگوید و دانش خود را به رخ مخاطبان بکشد، پسندیده نیست.

عامل با بیان اینکه نیاز نیست یک گزارشگر به اندازه یک داور بداند، اظهار کرد: البته گزارشگر باید مسائلی از داوری را بلد باشد تا وقتی بیننده دچار ابهام می‌شود بتواند به مردم توضیح فنی داوری بدهد که مردم در جریان قرار بگیرند. به دلیل اینکه از همه قشری در حال تماشای فوتبال هستند؛ بنابراین ممکن است اطلاعات داوری کمی داشته باشند و بهتر است که گزارشگر به زبان ساده برای آن‌ها توضیح بدهد.

او اضافه کرد: هر بازیکن توانمندی خاص خود را دارد و وقتی شرایط حاصل می‌شود گزارشگران باید این ویژگی‌های بازیکنان که برخی از مردم از آن اطلاعی ندارند را بگویند.

عامل در پایان به عملکرد رسانه‌ها در روزهایی که مسابقات جام جهانی برگزار نمی‌شود،اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید در این روزها به اتفاقاتی که در مرحله یک هشتم نهایی رخ داده است، بپردازند و می‌توان از این بازی‌ها بحث فنی، داوری و جوانمردی را یاد گرفت. همچنین به چهار مسابقه دیگری که در آینده برگزار خواهد شد، پرداخته شود. حتی از مسابقه ورزشی می‌توان درس گرفت چون مانند یک مبارزه است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین