کد خبر: ۵۳۴۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

کره شمالی فرمان عفو عمومی زندانیان را صادر کرد

کارشناسان صدور فرمان عفو عمومی زندانیان را نشانه ای از تغییر سیاست های رهبر کره شمالی در راستای تحولات شبه جزیره عنوان می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس مصوبه مجمع عالی خلق کره شمالی و به مناسبت فرا رسیدن هفتادمین سالگرد تشکیل این کشور، فرمان عفو عمومی در این کشور صادر شد.

خبرگزاری کره شمالی امروز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد در چارچوب این مصوبه که از مرداد امسال اجرایی می شود، همه «زندانیانی که به جنایت علیه کشور و مردم محکوم شده اند» از زندان آزاد می شوند.

بر این اساس دولت کره شمالی باید تمامی تدابیر لازم برای بازگشت زندانیان به زندگی عادی سوسیالیستی را بکار بگیرد.

پیش از این سه بار در سال های 2015 میلادی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم و سال های 2005 و 2012 فرمان عفو عمومی در کره شمالی صادر شده بود.

کارشناسان صدور فرمان عفو عمومی زندانیان را نشانه ای از تغییر سیاست های رهبر کره شمالی در راستای تحولات شبه جزیره عنوان می کنند.

** کره شمالی غنی سازی مخفیانه اورانیم را رد کرد
همچنین امروز رسانه های کره شمالی اخبار منتشر شده در مورد «غنی‌سازی مخفیانه اورانیوم» در تاسیسات هسته‌ای این کشور را تکذیب کردند و از آمریکا خواستند «اسیر شایعات گرو‌ه های مخالف مذاکره آمریکا و کره شمالی نشود».

پایگاه خبری 'هیل' وابسته به کنگره آمریکا پیشتر مدعی شده بود تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد کره شمالی در حال به روز رسانی تاسیسات تحقیقاتی برنامه هسته‌ای خود است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین