کد خبر: ۵۳۴۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳

نوبخت: بخش خصوصی همانند دوران جنگ با دولت همکاری کند/ما پشتیبانی جهانی را داریم

همه خدمتگزاران تلاش می کنند شرایط تحریم را با کمترین زحمت برای مردم پشت سر بگذارند و از همه ظرفیت برای سربلندی ملت ایران استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس سازمان برنامه و بودجه، حضور دولت در اقتصاد را به منزله عدم اعتماد به کارایی بخش خصوصی ندانست و گفت: بسته به شرایط عمل می کنیم و از بخش خصوصی انتظار داریم همانند دوران جنگ که خط تولید خود را متناسب با نیازها تغییر می دادند با دولت همکاری کنند.

«محمدباقر نوبخت» روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران گفت: دولت همچنان به بخش خصوصی نیاز دارد و این بخش در شرایط حساس نقش تعیین کننده برعهده دارد.

وی تاکید کرد: اگر دولت و ملت کنار هم باشند می توانیم در مقابل تحریم های ظالمانه، ناجوانمردانه و غیر عرف بین الملل و غیرقانونی بایستیم.

نوبخت درباره جلسه امروز اقتصاد مقاومتی گفت: در این جلسه بر توافق و تعهد بین بخش خصوصی و دولت تاکید شد و از بخش خصوصی انتظار داریم همانند دوران جنگ که کارخانجات خط تولید خود را متناسب با نیازها تغییر می دادند با دولت همکاری کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: همه خدمتگزاران تلاش می کنند شرایط تحریم را با کمترین زحمت برای مردم پشت سر بگذارند و از همه ظرفیت برای سربلندی ملت ایران استفاده کنند.

وی اظهارداشت: زمانی زورگویی یک کشور توجیه عامه پسندی برای سایر کشورها دارد اما امروز مسئولان کاخ سفید آن قدر در جهان منفورند که پیش از ورود مقام های آمریکایی به کشورها معترضان به خیابان ها می آیند.

نوبخت ادامه داد: «ما به حق هستیم و پشتیبانی جهانی را نیز داریم حتی اگر این را هم نداشته باشیم با پشتیبانی ملت از این مرحله نیز به خوبی عبور خواهیم کرد.»

با روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و تاکید مکرر وی مبنی بر اینکه برجام یک «توافق بد» است، بدعهدی های این کشور در قبال ایفای تعهداتش در برجام آغاز شد و سرانجام در 18 اردیبهشت امسال خروج کشورش از این معاهده را اعلام کرد تا تحریم های یکجانبه این کشور که در 2.5 سال گذشته تعلیق شده بود، بار دیگر در 2 بازه زمانی 90 و 180 روزه اجرا شود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین