کد خبر: ۵۳۴۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

سونامی سالمندی در راه است/ سه دهه بعد ۴۰ درصد جمعیت کشور سالمند هستند!

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی البرز گفت: در حال حاضر ۱۲ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل داده‌اند که آمار قابل توجهی است. متاسفانه اکثر سالمندان ما فقیر، دارای مشکلات جسمی و روحی زیادی بوده و در مقایسه با سالمندان سایر کشور‌ها در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی البرز گفت: سونامی سالمندی در راه است و سه دهه بعد ۴۰ درصد جمعیت کل کشور سالمند هستند و چالش سالمندی جدی‌تر از چالش جوانان خواهد بود.

مژگان رضا زاده اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل داده‌اند که آمار قابل توجهی است.

وی ادامه داد: متاسفانه اکثر سالمندان ما فقیر، دارای مشکلات جسمی و روحی زیادی بوده و در مقایسه با سالمندان سایر کشور‌ها در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.

وی توضیح داد: متاسفانه مبلمان و زیرساخت‌های استان برای خدمات رسانی به سالمندان مناسب نیست و همین باعث شده اغلب آن‌ها خانه نشین باشند. برای سپری کردن اوقات فراغت سالمندان برنامه ریزی خاصی صورت نگرفته و همین باعث شده امید به زندگی در میان ان‌ها کمرنگ شود.

رضا زاده افزود: وجود سالمندان نقش مهمی در سلامت خانواده‌ها دارد به همین دلیل نباید شرایطی ایجاد کنیم که آن‌ها خود را فرد اضافی میان اعضای خانواده بدانند. باید دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف موضوع سونامی سالمندی را جدی بگیرند و برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی‌تر در سال‌های آینده از الان به فکر باشند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین