کد خبر: ۵۳۵۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸

بازپرسان انگلیس عاملان مسمومیت اسکریپال را شناسایی کرده‌اند/روسیه پیگیری می‌کند

بازپرسان انگلیسی اعلام کردند، مظنونان پشت پرده مسمومیت جاسوس پیشین روسیه را شناسایی کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
در اول ماه مه مشاور امنیت ملی انگلیس اعلام کرد که کمیته‌ دفاعی مجلس عوام اعلام کرده است که هیچ مظنونی را در حمله ماه مارس علیه سرگئی اسکریپال و دخترش در انگلیس شناسایی نکرده‌ است. در حالی که انگلیس روسیه را متهم اصلی این پرونده می‌داند اما مسکو هر گونه نقش در این مسمومیت را رد کرده است.

خبرگزاری مذکور به نقل از منابع پلیس گزارش داد، بازپرسان معتقدند آنها عاملان احتمالی حمله با گاز اعصاب نوویچوک را از طریق دوربین‌های مدار بسته شناسایی و آن را با لیست‌های افرادی که در طول این مدت وارد کشور شده‌اند، مقایسه کرده‌اند.

منابع پلیس اظهار داشتند، بازپرسان اطمینان دارند که افراد مظنون روس هستند.

این در حالی است که الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در انگلیس اعلام کرد: روسیه در نظر دارد که فشار سیاسی‌اش را علیه انگلیس در پرونده اسکریپال افزایش دهد.

یاکوونکو ادامه داد: این گزارش‌ها تنها در رسانه‌ها منتشر می‌شوند و هیچ بیانیه رسمی از سوی طرف انگلیسی مطرح نشده است. این مساله سیاسی است و روابط دو کشور امروز به لحاظ سیاسی بسیار آسیب دیده است.

وی ادامه داد: من می‌خواهم این مساله را از سوی دفتر وزارت خارجه پیگیری کنم. نسخه‌های بسیاری در روزنامه‌ها منتشر می‌شوند که مورد تایید رسمی نیستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، او افزود: سفارت روسیه بارها از وزارت خارجه انگلیس خواسته است که این نسخه‌ها را پیگیری و تایید کند اما هیچ جواب حقیقی دریافت نکرده است.

سفیر روسیه در لندن در نظر دارد که با جرمی هانت وزیر خارجه جدید انگلیس درباره این پرونده و مسایل دو جانبه دیدار و گفت‌وگو کند. 

این سفیر خاطرنشان کرد، روسیه می‌خواهد از طریق مقامات رسمی انگلیس جویای اسامی مظنونان تلاش برای ترور اسکریپال و دخترش شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین