کد خبر: ۵۳۵۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

محصولات تکنولوژی آمریکایی قربانی جنگ تجاری چین و آمریکا می‌شوند

تحلیلگران بر این باورند که قانون افزایش تعرفه واردات محصولات چینی به آمریکا می‌تواند بر روی ساعت و گجت‌های هوشمند همچون اپل واچ تاثیرات منفی زیادی بگذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
بعد از آنکه دونالد ترامپ – رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا – به بهانه حمایت از محصولات آمریکایی و تولید داخلی این کشور، دستور قانون تعرفه واردات کالاهای خارجی اعم از محصولات چینی را داد، حالا بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار تکنولوژی معتقدند که این امر می تواند تاثیرات منفی و مخرب بسیاری بر روی محصولات آمریکایی بگذارد که تاکنون در خاک کشور چین تولید می‌شدند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ آمریکایی به منظور کاهش هزینه‌های نهایی و افزایش سودآوری، کارخانه‌های خود را به شهرهای مختلف چین منتقل کرده بودند و میلیون‌ها کالای تولیدی خود را در این کشور  به تولید و فروش می رساندند.

اما حالا اوضاع تغییر کرده است و به نظر می رسد که این شرکت‌های آمریکایی هستند که بیشتر دچار مشکلات مالی خواهند شد.

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که گجت‌ها و ساعت‌های هوشمند همچون اپل واچ، فیت بیت و اسپیکرهای هوشمند آمازون، سونوس و اپل بیشترین زیان دهی را در این میان تجربه خواهند کرد.

این تحلیلگران همچنین پیش بینی کرده‌اند که محصولات تکنولوژی حتی برای شهروندان ایالات متحده نیز از این پس بسیار گران تر خواهد شد و به طور قطع، این شرایط به ضرر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نهایی تمام خواهد شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین