کد خبر: ۵۳۵۴۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

تمرین توجه به نیازهای فرزندان، ره آورد طرح " خانه و مدرسه "

​مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بهبود توانایی والدین برای مهارت‌های فرزندپروری و بهبود توانایی برای گوش فرا دادن و برقراری ارتباط با فرزندان از کارکردهای طرح " خانه و مدرسه " است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی عرب‌نژاد اظهار کرد: طرح " خانه و مدرسه " به صورت پایلوت در سال‌های 94 و 95 در یک مهد کودک توسط معاونت امور توسعه پیشگیری استان و دفتر پیشگیری از اعتیاد و از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرایی گردیده است.

وی افزود: در سال گذشته، این طرح در هفت مهد کودک مناطق حاشیه و معرض آسیب و از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی کشور اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: افزایش انسجام و همبستگی اعضای خانواده، توانمندسازی والدین در مدیریت و کنترل خانواده و بهبود و تقویت روابط اعضای خانواده، افزایش عوامل محافظتی در مراقبت از کودکان به ویژه افزایش رابطه والدین با فرزندان و بهبود توانایی والدین برای مهارت‌های فرزند پروری و بهبود توانایی برای گوش فرا دادن و برقراری ارتباط با فرزندان از اهداف برگزاری این طرح است.

عرب‌نژاد ادامه داد: همچنین ارائه دستورات واضح و روشن و استفاده از پشتیبانی و حمایت دیگران، افزایش رفاه کودکان در خانه، مدرسه و جامعه، افزایش حمایت از شبکه خانوادگی، افزایش ارتباط والدین با کارکنان مدرسه و آگاهی از سازمان‌ها و نهادهای جامعه برای دریافت خدمات حمایتی از دیگر اهداف  طرح fast  است.

وی اظهار کرد: بهبود پیشرفت تحصیلی فرزندان، افزایش میزان توجه و دقت، توسعه مهارت‌های اجتماعی و کاهش استرس، کاهش تمسخر و پرخاشگری در مدرسه و جلوگیری از مشکلات بهداشت روانی کودکان و بزهکاری نوجوانان و  افزایش کارکرد خانواده از دیگر این اهداف است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در هر برنامه 10 خانواده با تمامی اعضای خانواده دعوت می‌شوند، اعضای خانواده دور میز خانوادگی نشسته و با حمایت تیم خانه و مدرسه که آموزش لازم را دیده‌اند، به یادگیری تجربی مهارت‌های فرزندپروری و انجام فعالیت‌هایی در محیطی شاد می‌پردازند.

عرب‌نژاد اظهار کرد: فعالیت‌های برنامه به صورت هفتگی و در هشت هفته متوالی به صورت تقریبا تکراری با هدف نهادینه سازی مهارت‌ها اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح با انجام پیش آزمون و پس آزمون که توسط مربی و یکی از والدین تکمیل می‌شود ارزیابی انجام می‌شود.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین