کد خبر: ۵۳۵۷۰۵
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷

بوکوحرام ۱۸ غیرنظامی را سر برید

عناصر مسلح گروه تروریستی بوکوحرام با حمله به روستایی در نزدیکی دریاچه چاد سر از تن 18 غیر نظامی جدا کرده و 10 زن را نیز ربودند.
آفتاب‌‌نیوز :
 یک منبع آگاه در پلیس چاد با تایید این خبر گفت، عناصر مسلح گروه بوکوحرام به روستایی در جنوب «دابوا» واقع در نزدیکی مرزهای نیجر حمله کردند و علاوه بر کشتن 18 نفر و ربودن 10 زن، دو نفر دیگر را نیز شدیدا زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر،این منبع افزود، هنوز هیچ خبری از سرنوشت زنان ربوده شده در دست نیست و مشخص نیست چرا بوکوحرام دست به این حمله ضد ساکنان این روستا و کشتار فجیع مردم در آن زده است.

 ارتش نیجر نیز شنبه شب از کشتن 10 ترورییست هنگام دفع حمله آن ها به مواضع یکی از یگان های ارتش خبر داد .
ارتش نیجر افزود، در اثر این حمله یک سرباز هم کشته و دو تن دیگر زخمی شدند .
بوکوحرام که بیشتر در نیجریه فعال است و کمتر دست به حمله در خاک چاد می زند، آخرین بار در ماه می گذشته به مناطقی در چاد حمله کرده بود که در اثر آن 6 نظامی کشته شدند.

«بوکوحرام » در زبان هوسایی، به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است. این گروه در ماه ژانویه سال 2002 توسط فردی به نام « محمد یوسف» تاسیس شد.

«ابوبکر شیکاو» سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام 18 بهمن ماه گذشته با انتشار ویدیویی مقام های نیجریه و طرفداران آموزش به سبک کشورهای غربی را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرد. 
شیکاو افزود، کسانی که به قوم گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می گیرند.

شیکاو از سال 2009 و پس از کشته شدن «محمد یوسف » بنیانگذار بوکوحرام، رهبری این گروه را بر عهده دارد. 
بوکوحرام پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.

بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با استفاده از حملات انتحاری به ویژه با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.

عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن 20هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و 600هزار نفر در نیجریه شده است.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین