کد خبر: ۵۳۶۰۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
معاون سازمان برنامه و بودجه:

مشکلات روانی مردم ناشی از بیکاری و مسائل اقتصادی است

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بسیاری از مشکلات روانی مردم ناشی از بیکاری و مشکلات اقتصادی آنها است، گفت: بحث توانمندسازی مردم و همچنین اشتغال‌زایی اولین بحثی است که در دولت به دنبال آن هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید نمکی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: بحث توانمندسازی مردم و همچنین اشتغال‌زایی اولین بحثی است که در دولت به دنبال آن هستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات روانی مردم ناشی از بیکاری و مشکلات اقتصادی آنها است، افزود: دولت در تلاش است مشکلات مردم در بحث اشتغال را حل کند تا شاهد کاهش مشکلات روانی و اقتصادی مردم در این زمینه باشیم.

معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بحث آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌های مفصلی در دولت به خصوص برای حاشیه شهرها و رسیدگی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس، بحث اعتیاد، طلاق، خشونت‌های اجتماعی و توسعه اورژانس‌های اجتماعی تدارک دیده شده است.

نمکی با اشاره آمارهایی که در خصوص خودکشی جوانان در کشور وجود دارد، گفت: این مساله به بحث بهداشت روانی جوانان و عدم شادمانی کافی در فضای جامعه در کشور باز می‌گردد و در این زمینه برای تلطیف جو روانی جامعه در حال تنظیم برنامه‌هایی هستیم.

وی در خصوص اقدامات مورد نیاز برای بهبود فضای روانی جامعه، ادامه داد: در این زمینه امیدواریم در کنار بحث ایجاد اشتغال برای جوانان که یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیر گذار بر جو روانی جامعه است، بحث تلطیف فضای روانی جامعه را نیز دنبال کنیم.

معاون سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: با ایجاد محیط‌های فرهنگی و ورزشی بیشتر در جامعه می‌توانیم شاهد بهبود فضای روانی جامعه باشیم و به تلطیف فضای روانی کشور کمک کنیم. در این راستا در حال کار کردن هستیم و هرچه بتوانیم برای جوانان شغل و فضای ورزشی و تفریحی مناسب ایجاد کنیم، شاهد تعدیل و تلطیف فضای روانی خواهیم بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
1
0
اتفاقاً "مشکلات اقتصادی" برای مردم قابل تحمل است، زیرا میتوانند ان شاءالله با توکل و اعتماد به یاری خداوند متعال و با سعه صدر و کمک به یکدیگر و همیاری و همکاری با دولت محترم مدبر،‌ به سلامت این قبیل مشکلات را پشت سر بگذارند. اما ........
آنچه که قابل تحمل نیست و مردم را بر می انگیزاند؛‌ دروغ و ریاکاری گسترده، فساد، تبعیض و بی عدالتی،‌ نبود شفافیت و راستی در گفتارها و رفتارها، بی قانونی، هرج و مرج دخالت در امور یکدیگر و فراموش کردن وظیفه اصلی خود و .......... است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین