کد خبر: ۵۳۶۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷

تکرار اتهامات پمپئو علیه ایران

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اقدامات مداخله جویانه خود در امور کشورهای دیگر، روز سه شنبه مدعی شد که اروپا «از تروریسم تحت حمایت ایران در امان نیست».
آفتاب‌‌نیوز :
پمپئو در صفحه توییتر خود ادعا کرد: در این ماه، یک «دیپلمات» ایرانی در وین به ارتباط با توطئه بمب گذاری در یک گردهمایی در فرانسه متهم شد. در همان زمان که این رژیم می کوشد اروپا را به ماندن در توافق ایران (هسته ای) متقاعد کند، برای انجام حملات تروریستی در اروپا توطئه می کند.
وزیر امورخارجه آمریکا در توییت دیگری با بیان اینکه رژیم ایران، تاثیر خود را در اروپا، جهان و بر مردم خویش برجا گذاشته است، مدعی شد: «زمان رویارویی با واقعیات مربوط به رژیم بدخواه ایران» فرا رسیده است.


یک دیپلمات ایرانی تیر ماه به اقدام برای بمب‌گذاری در وین متهم شد. اتریش اعلام کرد که مصونیت دیپلمات ایرانی را که متهم به توطئه علیه گروهک تروریستی منافقین است، لغو می کند.
در همین حال، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این مورد گفت که سناریوی بی پایه و اساس دخالت دیپلمات ایرانی در یکی از کشورهای اروپایی، برای تخریب روابط ایران و اروپا در این مقطع مهم و حساس طراحی و اجرا شده است.


وی افزود: گروهک ترویستی منافقین پس از ناکامی در نشست سالانه خود و برای جبران شکست در کسب حمایت سیاسی در جهت اهداف ضد انسانی و ضد ایرانی اش و همچنین با توجه به سفر موفق ریاست جمهوری اسلامی ایران به دو کشور اروپایی، همانند گذشته مبادرت به برنامه ریزی و اجرای سناریوی دیگری کرد تا بتواند ضمن تاثیرگذاری بر این سفر اروپایی نسبت به تخریب جایگاه و موقعیت ایران و ایرانیان نزد افکار عمومی اروپا در این مقطع حساس کنونی تلاش کند.


«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان نیز به این مساله واکنش نشان داد و در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: چه همزمانی جالبی. همزمان با شروع سفر رئیس جمهوری به اروپا یک عملیات ایرانی افشا و عوامل آن دستگیر می شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می کند و آماده همکاری با همه مقام های ذیربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهوری کشورمان تیر ماه به دعوت روسای جمهوری سوئیس و اتریش راهی این دو کشور شد. این نخستین سفر وی به اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام بود. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه به رغم مخالفت ها و هشدارهای جهانی از برجام خارج شد.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین