کد خبر: ۵۳۶۴۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

نقاشی عموی کمال‌الملک گران‌‌قیمت‌ترین اثر حراج ملی/بیش از یک میلیارد فروش در شب نخست

اثری از ابوالحسن غفاری عموی کمال الملک که بنیان گذار اولین مدرسه نقاشی در ایران است در نخستین شب از چهارمین حراج ملی ایران با قیمت 240 میلیون تومان به عنوان گران‌ترین اثر خریداری شد.
آفتاب‌‌نیوز :
نخستین شب حراج ملی ایران در حالی به کار خود پایان داد که اثر ابوالحسن غفاری با قیمت 240 میلیون تومان به عنوان گران ترین اثر خریداری شد.

نخستین شب چهارمین حراج ملی ایران شامگاه پنجشنبه چهارم مرداد با حضور جمعی از هنرمندان و چکش زنی پژمان بازغی در موسسه فرهنگی رایزن برگزار شد.

در این شب 87 اثر که پیش از این در نمایشگاه حراج در معرض دید عموم قرار گرفته بودند به فروش گذاشته شدند که در پایان از این میان 57 اثر از سوی مجموعه داران و علاقه‌مندان هنرهای تجسمی خریداری شد و 30 اثر در گنجینه حراج ملی باقی ماند تا در رویدادهای دیگر به نمایش گذاشته شود. حراج ملی ایران در پایان شب نخست به فروش یک میلیارد و 711 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

اثری از ابوالحسن غفاری عموی کمال الملک که بنیان گذار اولین مدرسه نقاشی در ایران است در نخستین شب از چهارمین حراج ملی ایران با قیمت 240 میلیون تومان به عنوان گران‌ترین اثر خریداری شد.

همچنین گلدان قلمزنی ساخته مهدی علمداری به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان، نقاشی پشت شیشه اثر سیما عظیمی با قیمت ۹۷ میلیون تومان و پارچه پرده کعبه که از نخ طلا و نقره بافته شده بود و برای اولین بار به نمایش درمی‌آمد با قیمت ۸۵ میلیون تومان به فروش رسیدند.

اثر سیاه مشق اسدالله شیرازی که قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گشت با قیمت ۸۵ میلیون تومان، نقاشی از کامران میرزا اثر میرزا آقا نقاش لال نیز به قیمت ۸۰ میلیون تومان و تابلو خوشنویسی محمد مراد کشمیری به قیمت ۶۳ میلیون تومان رتبه های بعدی فروش نخستین شب حراج را از آن خود کردند.

در چهارمین حراج ملی ایران جام مسی شرف‌الشمس با قیمت ۵۳ میلیون تومان، تابلو نقاشیخط توحید خلیل آذر با قیمت ۹ میلیون تومان، تابلو خوشنویسی عبدالله قهرمان به ارزش ۹ میلیون تومان، تابلوی نقاشی احمد سعیدی‌فر به ارزش ۹ میلیون تومان، برگی از قرآن با خط کوفی به ارزش ۹ میلیون تومان، اثر حجمی صادق ادهم با قیمت هشت میلیون تومان و تابلو گل و مرغ از سر سمیه شیرمحمدی با قیمت هشت میلیون تومان چکش خوردند.

همچنین تابلو مینیاتوری با سبک مکتب حسین بهزاد به قیمت هفت میلیون تومان، تابلو نقاشیخط حمید طلوعی فرد با قیمت شش میلیون تومان، تابلو نقاشیخط علی پسندیده با قیمت شش میلیون تومان، تابلو نقاشیخط مهدی ایرانی با قیمت پنج میلیون تومان، تابلو نقاشیخط طاها نجفی با قیمت سه میلیون تومان به فروش رسیدند. سایر آثار باقی مانده هم در بازه قیمت 10 تا 35 به فروش رسیدند.

در این حراج آثار قابل توجهی هم به فروش نرسیدند که از آن جمله می توان به تابلوی مینیاتور دوره قاجار که از حراج کریستیز خریداری شده بود اشاره کرد، همچنین آثاری از هنرمندان سرشناسی چون حسین بهزاد، هادی هزاوه‌ای، مهرداد شوقی، علی شیرازی، عباس اخوین و ... خریداری را پیدا نکردند.

دومین شب حراج ملی ایران شامگاه جمعه پنجم خرداد با ارائه 70 اثر برگزار خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین