کد خبر: ۵۳۶۶۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
ایرانی‌ها اکنون احساس می‌کنند که آمریکا با خروج از برجام به آنان خیانت کرده است

چرا تهدیدات ترامپ علیه ایران نتیجه معکوس خواهد داشت؟/تایم: ملی‌گرایی در ایران قوی است

به نظر می‌رسد دولت ترامپ همزمان دو رویکرد را در قبال ایران پس از خروج از برجام دنبال می‌کند: اعمال فشار شدید اقتصادی بر ایران و بی‌اعتبار کردن حکومت ایران به امید تغیر رژیم در درون آن کشور./کنترل ایران بر تنگه هرمز کارت برنده تهران برای تاثیرگذاری بر قیمت چهانی نفت است و بستن آن می‌تواند باعث تغییر ناگهانی قیمت نفت شود. اگر ترامپ به مسیر کنونی ادامه دهد ایران تحریک به بستن تنگه هرمز خواهد شد./برخلاف کره شمالی، ایران دارای حضور نظامی قوی در منطقه است
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- نشریه «تایم» در مقاله‌ای به قلم «یان برمر» تحلیلگر سیاسی و رییس گروه اوراسیا در نقد سیاست ترامپ در قبال ایران می‌نویسد: «برخلاف کره شمالی که پس از تهدید «کیم جونگ اون» توسط ترامپ گزینه دیگری جز مذاکره نداشت، موضوع ایران متفاوت است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نویسنده این یادداشت می‎افزاید: به نظر می‌رسد دولت ترامپ همزمان دو رویکرد را در قبال ایران پس از خروج از برجام دنبال می‌کند: اعمال فشار شدید اقتصادی بر ایران و بی‌اعتبار کردن حکومت ایران به امید تغیر رژیم در درون آن کشور. تحریم‌ها کارآمد هستند، حتی پیش از زمان اعمال آن ارزش پول ملی ایران بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. شرکت‌های اروپایی، ایران را ترک کرده‌اند و از حجم صادرات نفت ایران کاسته می شود. جمعیت ایران دشواری‌های اقتصادی را احساس می کنند. با این حال، آن کشور پیشتر نیز با تحریم‌ها مواجه بوده است. ترامپ باید توجه داشته باشد که ملی‌گرایی در ایران قوی است. ایرانی‌ها اکنون احساس می‌کنند که امریکا با خروج از برجام به آنان خیانت کرده است. در نظرسنجی‌ای در اوریل ۲۰۱۸ میلادی ۶۷ درصد از ایرانیان باور داشتند که ایران باید از امریکا انتقام گیرد و اقدام مشابهی را انجام دهد. در نتیجه، تشدید تحریم‌ها در چنین شرایطی سبب می‌شود کار برای آمریکا دشوارتر شود. در عوض ایرانیان خواهند گفت که این امریکاست که باعث ایجاد مشکلات شده است.»

چرا تهدیدات ترامپ علیه ایران نتیجه معکوس خواهد داشت؟/تایم: ملی‌گرایی در ایران قوی است

این نشریه در ادامه می‌نویسد که کنترل ایران بر تنگه هرمز کارت برنده ایران برای تاثیرگذاری بر قیمت چهانی نفت است و بستن آن می‌تواند باعث تغییر ناگهانی قیمت نفت شود. اگر ترامپ به مسیر کنونی ادامه دهد ایران تحریک به بستن تنگه هرمز خواهد شد.

تایم افزوده است: برخلاف کره شمالی، ایران دارای حضور نظامی قوی در منطقه است. در خارج از مرزهای خود و گروه‌های شبه‌نظامی زیادی در خاورمیانه از یمن تا سوریه و عراق و لبنان تحت فرمان ایران هستند.رایران دارای توان برای حملات سایبری علیه امریکا و منافع آن کشور نیز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Seychelles
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
1
2
کدوم ملی گرایی عزیز دلم.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
1
همونی که تو نمیدونی چیه عزیز دلم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین