کد خبر: ۵۳۶۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

۵۵ درصد از ساختمان‌های کشور فاقد پلاک هستند

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت پست کشور گفت: ۵۵ درصد از ساختمان‌های کشور فاقد پلاک هستند که این موضوع یک فاجعه محسوب می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن جوادی یکشنبه، هفتم مردادماه در نشست بررسی اجرای پروژه های "جی نف و سیماک" در کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا زمانی که درصد بالایی از ساختمان ها فاقد پلاکند و بخش زیادی از معابر نیز فاقد نام هستند، استانداردسازی نشانی ها عملیاتی نشده و نمی توان انتظار تحقق مطلوب دولت الکترونیک در کشور را داشت. 

وی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار معبر در کشور فاقد نام است، اظهارکرد: باید نام معابر و پلاک ساختمان ها مشخص شود تا بتوان به شکل مکان محور استاندارد سازی را محقق کرد و اطلاعات در اختیار دستگاه ها قرار بگیرد . 

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت پست کشور خاطرنشان کرد: از این طریق می توان با تحقق استاندارد سازی هدفگذاری ها را عملیاتی کرد . 

جوادی با اشاره به آمار استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه نامگذاری معابر و پلاک گذاری تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۸۱۰ معبر بی نام و ۱۱۶ هزارو ۷۹۶ ساختمان فاقد پلاک در این استان تولید نشانی استاندارد سازی شده را غیر ممکن می کند . 

وی از مهمترین پروژه های دولت الکترونیک و اولویت دار اقتصاد مقاومتی را پروژه های "جی نف و سیماک" دانست و ادامه داد: امروزه فعالیت بر اساس اطلاعات توصیفی مطلوب نیست و اجرای پروژه های مکان محور و استاندارد سازی شده از جمله اهداف مورد نظر است . 

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت پست کشور پروژه "جی نف" را یکی از پروژه های مهم و زیرساختی دولت الکترونیک دانست و عنوان کرد: بستر ارتباطی تمامی پایگاه های اطلاعاتی "جی نف" خواهد بود . 

به گزارش ایسنا، جوادی بیان کرد: با هدف دستیابی به اهداف در بیش از ۵۰ میلیون نشانی و کد پستی کشور هدف گذاری های استاندارد سازی عملیاتی می شود . 

وی از تشکیل کارگروه ملی جی نف در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: همچنین برنامه هایی در سطح مناطق مختلف و در قالب کمیته هایی با مسئولیت های مشخص اجرایی می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین