کد خبر: ۵۳۶۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

طوفان شن ۱۸۰ سیستانی را روانه مراکز درمانی کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۰ نفر از مردم منطقه سیستان به دلیل طوفان و گرد و خاک از چهارشنبه هفته گذشته تا امروز روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامرضا اربابی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ۱۸۰ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از چهارشنبه هفته گذشته تا امروز روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

رضا اربابی: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.

وی ادامه داد: ۳۷ نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

اربابی افزود: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آن‌ها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: توفان گرد و خاک که از روز چهارشنبه هفته گذشته در منطقه سیستان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) شروع شده بود امروز فروکش کرد.

علی ملاشاهی اظهار داشت: سرعت وزش باد در این مدت در منطقه سیستان به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید به طوری که میزان ذرات معلق در هوای منطقه را به پنج هزار و ۶۷۳ میکرو گرم بر مترمکعب یعنی ۳۷ برابر حد مجاز رساند.

به گفته وی در جنوب سیستان و بلوچستان بعد از ظهر غبار محلی در برخی نقاط وزش باد همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین