کد خبر: ۵۳۷۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

نباید مذاکره ایران و آمریکا تابو باشد/ ترامپ توان مدیریت جنگ را ندارد

حشمت‌الله فلاحت پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد که نباید مذاکره با آمریکا به تابو تبدیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است نباید مذاکره به تابویی در مناسبات ایران و آمریکا تبدیل شود. 

حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص شرایط موجود بین ایران و آمریکا، بیان کرد: زمام اختلافات ایران و آمریکا در اختیار بازیگران ثالث است و تا زمانی‌که یک خط قرمز ارتباطی میان دو طرف ایجاد نشود، منافع ملی تهران و واشنگتن بازیچه دیگرانی خواهد بود که از تصاعد بحران میان این دو قدرت منطقه ای و جهانی سود می‌برند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: نباید مذاکره به تابویی در مناسبات ایران و آمریکا تبدیل شود.

فلاحت پیشه ادامه داد: ترامپ به خوبی می‌داند که توان مدیریت جنگ با ایران را ندارد اما در عین حال حتی از درک توان و جذابیت‌های اقتصادی و تجاری ایران نیز عاجز است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دو طرف راهبردی برای جنگ ندارند، تاکید کرد: از طرف دیگر به دلیل بی‌اعتمادی تاریخی، کانال‌های دیپلماسی میان دو کشور نیز صعب العبور شده است و جالب اینکه سنگ‌های پیش پای دیپلماسی این دو قدرت بیش از آنکه ایرانی یا آمریکایی باشد، ارتجاعی و صهیونیستی بوده و برای منافع ملی دو طرف هزینه ساز شده است.

نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو در پایان به طرف‌های آمریکایی و غربی هشدار داد که اگر قدر راهبرد مشارکت جویانه و تنش زدایانه بی‌سابقه ایران را ندانند، حداقل تا یک دهه آینده باید با چراغ قوه به دنبال امنیت در غرب آسیا بگردند.

منبع: خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
ااگر ترامپ متوجه شیطنت کشورهای حوزه خلیج فارس نشود همه نابود می شویم اقتصاد خاورمیانه سی چهل سال عقب خواهد افتاد همه زیر ساخت کشورهای درگیر نابود می شود .ماهم باید عاقلانه رفتار کنیم دیوانگی ودشمنی ائتلاف ضد ایران را دست کم نگیریم .پهلوان را زنده بودن خوش است .مرده اش با هفت هزار سالگان یکیست .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین