کد خبر: ۵۳۷۲۴۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
حتی اگر فروش نفت نداشته باشیم صحبت از جنگ نظامی نمی‌کنیم

کواکبیان خطاب به رئیس قوه قضاییه: چرا ۴ نفر از مفسدان فی الارض اقتصادی را اعدام نمی‎کنید؟!/چرا مجمع تشخیص در شهر کن برج ۲۰ طبقه می‌سازد؟

یک نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های رییس قوه قضاییه درباره کسانی که در سیستم اقتصادی کشور اختلال ایجاد می‌کنند از جمله مفسدان فی الارض هستند خطاب به وی گفت: چرا چهار تا از این مفسدان فی الارض به چوبه اعدام سپرده نمی‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :
کواکبیان در جلسه بررسی مشکلات محلات منطقه ۶ تهران که در محل مسجد السادات این منطقه برگزار شد، گفت: امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا هستیم. شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانیم بگوییم ترامپ فردی است که بشود با آن مذاکره کرد تا مشکلات حل شود؛ چرا که نشان داده تعهد ناپذیر است؛ لذا امروز این شرایط وجود ندارد؛ البته شاید زمانی شرایطی پیش بیاید که ما نیز مخالفش نیستیم اما بی تردید امروز نمی‌توانیم این کار را بکنیم؛ چرا که به هر شکلی این مذاکره انجام شود تلقی تسلیم می‌شود و ملت ایران تسلیم ناپذیر است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ به نقل از خبرگزاری ایسنا، وی افزود: امروز باید صبوری به مفهوم مقاومت در برابر مشکلات در دستور کار قرار گیرد. در شرایط کنونی کشور در جنگ دیپلماتیک نیز قرار گرفته به شکلی که شکایت ایران در دادگاه لاهه برای تحریم‌هایی که ظالمانه علیه کشور انجام شده است. پذیرفته شده تا پنجم شهریور ماه استماع آن انجام شود که هم برای ما یک پیروزی دیپلماتیک تلقی می‌شود.

کواکبیان خطاب به رئیس قوه قضاییه: چرا ۴ نفر از مفسدان فی الارض اقتصادی را به اعدام نمی‎کنید؟!وی ادامه داد: حتی اگر فروش نفت نداشته باشیم صحبت از جنگ نظامی نمی‌کنیم اما پیش بینی‌های لازم برای این شرایط را نیز انجام داده‌ایم.

وی تاکید کرد: بی تردید در دولت ناکارآمدی‌هایی وجود دارد که باید به سمت کارآمدی ببریم. اتخاذ سیاست‌هایی همچون ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز ثانویه از نظر بسیاری از اقتصاددان‌ها اشتباه بود که انجام شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شفاف نبودن را یکی دیگر از مشکلات کشور خواند و افزود: باید به عنوان خادمین مردم در تمام موضوعات با ملت شفاف مسائل را در میان بگذاریم. بی تردید ما نمایندگان مردم در مجلس در خصوص تخلفاتی که در حوزه ارز و سکه و خودرو انجام شده، مو را از ماست بیرون خواهیم کشید؛ چرا که این ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان از جیب ملت گرفته شده و باید مشخص شود چرا به افرادی داده شده و آنها اینطور عمل کرده‌اند. مسئولین می‌گویند دست مافیا در کار است. خب باید گفت که مردم شما را پس برای چه کاری انتخاب کرده‌اند؟

وی ادامه داد: رئیس قوه قضاییه اعلام می‌کند هر که در سیستم اقتصادی کشور اختلال ایجاد کند مفسد فی الارض است. ما هم می‌گوییم دست شما درد نکند اما چرا چهار تا از این مفسدان فی الارض را به چوبه اعدام نمی‌سپارید؟

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع قانون انتخابات شورایاری‌ها اشاره کرد و افزود: پیگیری تعیین تکلیف قانون شورایاری‌ها توسط نمایندگان مردم تهران پیگیری خواهد شد و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

چرا مجمع تشخیص در شهر کن برج ۲۰ طبقه می‌سازد/ احداث برج‌های چندین طبقه در منطقه یک

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجمع تشخص مصلحت نظام در منطقه کن برج 20 طبقه می سازد، اما اهالی این منطقه 25 سال است که به خواسته خود نرسیده اند، هر چند که اخیراً به همه مسئولان در این باره نامه نوشتم.

به گزارش خبرگزاری برنا، «مصطفی کواکبیان»، نماینده مردم تهران در مجلس، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در توضیح سوال خود از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درخصوص علت برگزار نشدن جلسات شورای ساماندهی امور پایتخت گفت: این سوال در مهرماه سال گذشته مطرح شد، اما در حال حاضر در صحن بررسی می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در طرح تفصیلی و نقشه آن هیچ توجهی به مردم نشده است. مردم منطقه کن به دنبال تدوین طرح تفصیلی برای این منطقه هستند. مجمع تشخص مصلحت نظام در منطقه کن برج 20 طبقه می سازد، اما اهالی این منطقه 25 سال است که به خواسته خود نرسیده اند، هر چند که اخیراً به همه مسئولان در این باره نامه نوشتم.

وی با انتقاد از اینکه عملکرد وزارت راه درخصوص عدم تشکیل شورای ساماندهی امور پایتخت در راستای افزایش مشکلات مردم تهران است، تصریح کرد: قانون تشکیل شورای ساماندهی پایتخت در سال 94 و در مجلس به تصویب رسید، اما در راستای اجرای این قانون، وزارت راه اقدامات مناسبی انجام نداده است. البته مسئولان این وزارتخانه بارها تاکید کردند که جلسات شورا هر دو ماه یکبار برگزار می شود.

کواکبیان با اشاره به اینکه 20 درصد جمعیت کشور در تهران زندگی می کنند، گفت: در ابتدای آغاز به کار مجلس دهم تاکید شد که تهران را آزاد کنید تا ایران آباد شود، اما در زمان وزارت جناب آقای آخوندی در وزارتخانه راه و شهرسازی هیچ اقدامی برای جلوگیری از مهاجرت مردم به تهران انجام نشد و حاشیه نشینی کاهش پیدا نکرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: در منطقه یک، برج های چندین طبقه در کنار هم احداث شدند که در زمان بحران یک آمبولانس نمی تواند به مردم خدمات ارائه کند.

وی با بیان اینکه وزارت راه دبیر شورای ساماندهی پایتخت است، افزود: رئیس جمهور، رئیس شورا بوده و در صورت لزوم معاون اول رئیس جمهور نیز می تواند به جای رئیس جمهور در جلسات شورا شرکت کند، ضمن اینکه وزرا و مسئولان دیگر نیز عضو این شورا هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به مشکلات کَن گفت: محصولات باغ ها در این منطقه توسط اتباع بیگانه غارت می شود و شما اجازه دیوارکشی به مردم نمی دهید. مردم با تحریم ها مقابله می کنند، اما تبعیض ها را نمی پذیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم از طرح تفصیلی تهران ناراضی هستند، به فکر تهران باشید. در برخی جلسات صحبت از انتقال پایتخت سیاسی کشور است، برای انتقال پایتخت سیاسی چه اقدامی انجام داده اید؟ انتقال پایتخت سیاسی پیشکش، برای انتقال پادگان ها به خارج از تهران چه کرده اید؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
1
...

بايد بگي : اعدام بايد گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
1
موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
2
1
مسبب این وضعیت خود دولت واصلاح طلبان هستند راه دور نرو جناب.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
1
ناشناس 13:53
چقدر زيبا بيان فرموده كه : سينه هاي برخي مالامال از كينه و نفرت است و جز با اراده حق پاك نمي گردد ....
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
خودمونيما خوب بلد هستين....................
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین