کد خبر: ۵۳۷۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

احتمال عمدی بودن آتش سوزی تالاب «هورالعظیم»

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از احتمال عمدی بودن آتش سوزی تالاب هورالعظیم خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با مهار آتش تالاب هورالعظیم اظهار داشت: حادثه آتش سوزی تالاب هورالعظیم خسارات زیادی را به بخش عراقی این تالاب وارد کرده است که مقرر شد با همکاری سازمان محیط زیست ایران و دولت عراق، از هواپیماهای ایرانی برای خاموش کردن آتش استفاده شود.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود که آتش سوزی تالاب هورالعظیم خود به خود ایجاد نشده باشد، افزود: تمام ارگان‌ها در منطقه تلاش دارند که هرچه سریع‌تر آتش تالاب را مهار کنند، اما به دلیل وزش باد از سمت کشور عراق به ایران و اینکه عراقی‌ها حل موضوع برایشان اهمیتی ندارد، بیشترین خسارات بر بخش ایرانی وارد شده است.

تجریشی گفت: صدور مجوز برای پرواز هواپیما و هلی کوپتر در بخش عراقی تالاب هورالعظیم حدود 10 روز به طول می‌انجامد، اما پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست و مدیریت بحران برای خاموش کردن این آتش همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: آتش تالاب هورالعظیم برخی از بخش‌های ایرانی را نیز فرا گرفته بود، اما به دلیل قرار گرفتن رودخانه در وسط مرز ایران و عراق آتش سوزی در بخش ایرانی بسیار محدود بود و مهار شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بزرگترین مشکل خاموش نشدن آتش در قسمت عراقی خشک بودن تالاب هورالعظیم در آن بخش است که همین موضوع باعث افزایش اشتعال در خاک عراق شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین