کد خبر: ۵۳۷۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

کارگران "صفارود" پنج ماه است که حقوقشان را دریافت نکرده‌اند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به موضوع سد صفارود اشاره کرد و گفت: متاسفانه سد صفارود که از مصوبات سفر رهبری به استان کرمان در سال ۱۳۸۴ بوده هنوز به اتمام نرسیده است و پنج ماه است که کارگران آن حقوق و دستمزد دریافت نکردند و در این راستا تذکرات متعددی به وزیر نیرو داده‌ام اما متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس سروش معاون آب و آبفای وزارت نیرو عصر امروز 11 مرداد ماه در جلسه انسجام بخشی صنعت آب استان کرمان با اشاره به بازدید خود از سد سفارود در کرمان و با گلایه از روند کند ساخت این پروژه تصریح کرد: مسئولین این پروژه قول دادند، در صورت پرداختی هزینه های این پروژه از سوی دولت عملیات ساخت این پروژه هرچه سریعتر  آغاز شود.

وی تصریح کرد: به دلیل مشکلات مالی متاسفانه نمی توانیم از محل منابع عمومی از سوی دولت بخشی از مطالبات پیمانکار این پروژه را تامین کنیم اما سعی می کنیم در حداقل زمان ممکن تامین مالی از سوی دولت برای این پروژه صورت گیرد.

سروش به موضوع تونل انتقال آب از سد صفارود به شمال استان کرمان اشاره و اظهار کرد: 50 درصد کار این تونل انجام شده که با این حجم کار، تعطیلی این پروژه معنا نداشته و دلیلی نیز وجود نداشته که مقامات قضایی به این پروژه ورود پیدا می کردند.

محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان نیز در این جلسه پیرامون وضعیت سد صفارود گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل رود به کرمان برای تامین آب شرب و صنعت شمال استان کرمان است که متاسفانه عملیات اجرایی این پروژه به دلیل مطالبات زیاد پیمانکار هم اکنون تعطیل شده است.

وی با تشریح تبعات اجتماعی نامناسب از عدم اجرای این پروژه تصریح کرد: بخشی از تامین مالی این پروژه توسط استان کرمان باید صورت گیرد و در این راستا به نظر می رسد 30 میلیارد تامین اعتبار شده اما تا 80 میلیاردی که طلب و نیاز اجرای این پروژه است فاصله داریم.

سرپرست استانداری کرمان نیز به موضوع تونل انتقال آب از سد صفارود به شمال استان کرمان نیز اشاره و تصریح کرد: به دلیل مسائل و شکایات دادستانی حکم تعطیل این پروژه را داده است و در جلسه اخیر با کلانتری رییس محیط زیست کشور نیز این کار به کارشناسی موکول شده است و قرار این کارشناسی به کانون رسیده است که امیدواریم هر چه سریعتر تیم پروژه دوباره احیا شود.

فدایی همچنین درباره پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه برای حوزه صنعت و همچنین تامین آب شرب 5 شهر جنوبی استان کرمان توسط یک شرکت ترکی در حال اجرا است.

دکتر محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز به موضوع سد صفارود اشاره کرد و گفت: متاسفانه سد صفارود که از مصوبات سفر رهبری به استان کرمان در سال ۱۳۸۴ بوده هنوز به اتمام نرسیده است و پنج ماه است که کارگران آن حقوق و دستمزد دریافت نکردند  و در این راستا تذکرات متعددی به وزیر نیرو داده‌ام اما متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه 90 درصد کار این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته و تنها 10 درصد مانده است اظهار کرد: کانال انتقال آب به شهرستان راور نیز باید صورت می گرفت که تاکنون این پروژه انجام نشده است.

براساس این گزارش، دکتر حسین امیری خامکانی نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه در شهرستان زرند با کمبود جدی آب روبرو هستیم تصریح کرد: در برخی از دشت های کرمان شاهد هستیم که عمق چاه های آبی به 400 متر رسیده است که به ویژه برای شهرستان زرند نیازمند تجهیز به آب شیرین کن هستیم.

وی با بیان اینکه خیلی از روستاهای این منطقه از آب آشامیدنی محروم هستند اظهار کرد: در شهرستان زرند حدود 30 درصد آب شهری به دلیل فرسوده بودن سیستم‌های آبرسانی فرسوده، هدر می رود که در این راستا باید اقدامات جدی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا در این جلسه مقرر شد بسته پیشنهادی استان کرمان برای سازگاری با کم آبی تا پایان مردادماه سال جاری تدوین و به وزارت نیزو ارائه شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین