کد خبر: ۵۳۷۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

سه تخلف ارزی به ارزش 83 میلیارد تومان در البرز

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از بررسی سه پرونده ارزی در استان البرز خبر داد و گفت: این پرونده‌ها به دریافت معادل ریالی 57 میلیارد تومان "وون" کره و "یوان" چین و 5 میلیون یورو ارز دولتی برای واردات مربوط می‌شود و به علت عدم ارائه مدارک گمرکی در دست بررسی است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی‌اکبر مختاری در گفت و گو با ایسنا در خصوص پرونده‌های در دست بررسی ارزی در استان البرز گفت: بانک توسعه تعاون از دو شرکت که یکی معادل 47 میلیارد تومان وون کره جنوبی و دیگری معادل 10 میلیارد تومان یوان چین دریافت کرده و مدارک گمرکی مبنی بر واردات ارائه نکرده‌اند شکایت کرده است.

وی با بیان اینکه پرونده این دو شرکت در دست بررسی است افزود: یک شرکت دیگر نیز پنج میلیون یورو ارز دولتی برای واردات دریافت کرده اما تاکنون مدارک گمرکی از واردات ارائه نکرده که این پرونده نیز در دست بررسی است.

مختاری در ادامه از کشف چهارمین انبار دارو از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد و گفت: در این انبار حدود پنج میلیارد تومان دارو وجود داشت.

وی همچنین از کشف یک انبار لوازم آرایشی و بهداشتی خبر داد و افزود: مالک این انبار پیش از این نیز یک پرونده دو میلیارد و 400 میلیون تومانی قاچاق داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از کشف چند انبار احتکار کالا در مناطق مختلف استان نیز خبر داد و اعلام کرد: یک انبار لوازم خانگی در فردیس و یک انبار پمپ آب در هفته گذشته کشف شد؛ علاوه بر این یک انبار اسپری‌های خوشبوکننده تقلبی نیز کشف گردید.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده افزایش غیرقانونی قیمت سیمان توسط یک کارخانه در استان نیز اعلام کرد: اگرچه قیمت سیمان در روزهای اخیر افزایش یافت اما مدیرعامل کارخانه پیش از افزایش قانونی قیمت اقدام به گران کردن محصولات کرده بود به همین دلیل پرونده این تخلف در دست بررسی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین