کد خبر: ۵۳۸۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

ارتباط تعدادی از اخلالگران بازار ارز با اطلاعات امارات

سردار شعبانی از فرماندهان ارشد سپاه با بیان اینکه ۱۳ نفر از دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر بازار با سرویس اطلاعات امارات در ارتباط بودند، گفت: این افراد مأمور بودند هرچه می‌توانند دلار بخرند و‌ در سلیمانیه عراق تحویل دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار ناصر شعبانی صبح امروز در دوره طرح ولایت که در اردوگاه دشت بهشت شاندیز برگزار شد، گفت: قرآن کتاب آسمانی ما و کتاب تکوین نظام هستی است، به این معنا که طبق نص قرآن، هیچ حادثه‌ای در نظام هستی اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه در کتاب مبین آمده است.

وی با بیان اینکه نظام هستی نظام قانونمندی است، ادامه داد: اگر این را بپذیریم، مبنای بعدی ما این است که این کتاب، کتاب قانون است، بنابراین قرآن باید برای مشکلات و نیازهای روز ما پاسخ داشته باشد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: 40 سال پیش در ربع چهارم هزاره دوم، انقلاب اسلامی به‌ وقوع پیوست و امروز چهلمین سالگرد آن است، ثمره انقلاب در این 40 سال، جمهوری اسلامی است و حوادثی هم رقم خورده است، پرسش این است قرآنی که مدعی است برای هر دو جهان کافی است، آیا برای پدیده انقلاب اسلامی قانونی دارد؟

شعبانی در ادامه کارآمدی را عامل تداوم یک انقلاب دانست و متذکر شد: متأسفانه مشکل امروز جمهوری اسلامی به‌ عنوان یک ‌نظام، ضعف نظارت است و مشاهده می‌کنیم دو تن طلا از بیت‌المال سرقت می‌شود.

وی اضافه کرد: چه کسی فکر می‌کرد، فردی در نجف مسیر تاریخ را تغییر دهد، چه کسی فکر می‌کرد فردی بیاید دو هزار و 400 سال سلطه شاه، سلف شاه و ‌پادشاهان گذشته را در هم بشکند؟

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: گری سیک به‌ عنوان فردی که به رؤسای جمهور آمریکا خط می‌دهد انقلاب اسلامی ایران را یک پدیده نوظهور و خارج از قالب‌های تئوریک می‌داند، میشل فوکو می‌گوید، انقلاب اسلامی ایران یک تفکر نوین بود از عرفان، عدالت و مبارزه که به جهان روح داد.

شعبانی با بیان اینکه امروز مشکلاتی وجود دارد، اما این مشکلات در ذات انقلاب نیست، گفت: امام(ره) یک تفکر نوین از دین داد، امروز در کنار اسلام امام، اسلام وهابی داریم که با دشمنان دست می‌دهد، گردنبند 95 میلیون دلاری هدیه می‌دهد و رقص شمشیر می‌کند!

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: از همین روست که بن‌سلمان فاسد می‌گوید، شما امنیت ایران را برهم بزنید هزینه‌هایش را من می‌پردازم، بنابراین مشاهده می‌کنیم که ترامپ وقتی می‌آید قریب به 500 میلیارد دلار قرارداد تسلیحاتی با بن‌سلمان امضا می‌کند و به فاصله چند روز حوادث مجلس توسط چند جوان فریب‌خورده در داخل اتفاق می‌افتد.

شعبانی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دوران‌های گذار از این حوادث در شرف اتفاق است و ما مشاهده می‌کنیم که در اردوگاه آنها اختلاف افتاده است.

وی با بیان اینکه ما دو ‌نوع جهاد داریم، مطرح کرد: جهاد ابتدایی که متعلق به زمان امام معصوم است و ما چنین اجازه‌ای نداریم و جهاد دفاعی که همان دفاع مقدس ماست و هشت سال به طول انجامید و در نهایت به شکست صدام منجر شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه اگر کوچک‌ترین تیری از سوی آمریکایی‌ها شلیک شود، با پاسخ کوبنده ما مواجه می‌شوند، گفت: منطقه آبستن یک تمدن اسلامی است، سرگذشت حکام مخلوع عرب همچون بن‌علی، علی عبدالله صالح، مبارک و قذافی نشان می‌دهد این عصر، عصر غلبه مستضعفین بر مستکبرین است.

شعبانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی طی این 40 سال هم پیشروندگی داشته است و هم پیش‌برندگی.

وی با اشاره به ناآرامی‌های ماه‌های اخیر اظهار کرد: جوان دانشجویی را دستگیر کردیم که با وعده دو میلیون تومان پرچم ایران را پایین کشیده و آتش زده بود؛ همچنین، 23 نفر از ری‌استارتی‌ها را دستگیر کردیم که با وعده پول، شب‌ها روی دیوارها شعارهای تند می‌نوشتند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: پهلوی، منافقین و سلطنت‌طلبان پول‌های هنگفتی خرج می‌کنند تا مردم حتی یک شعار بنویسند! چطور تا تلگرام بسته شد، فتنه دی‌ماه 96 خوابید؟ الان هم مردم به‌ دلیل کاستی‌ها و عدم نظارت‌ها و اختلاس‌هایی که صورت می‌گیرد، مطالباتی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود.

شعبانی با بیان اینکه در ناآرامی‌های اخیر بازار 13 نفر دستگیر شدند که با سرویس اطلاعات امارات در ارتباط بودند، گفت: به این افراد گفته شده بود، به چهارراه استانبول تهران بروند و هرچه می‌توانند دلار بخرند حتی با مبلغ گران‌تر و در سلیمانیه عراق تحویل دهند، دو تن سکه قرار بود از کشور خارج شود که خوشبختانه بسیاری از این محموله‌ها از کشور خارج نشد.

وی در ادامه به حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع) در بین معترضین مشهدی، اشاره کرد و گفت: او در بین معترضین حضور یافت، با آنان ابراز همدردی و‌ تأکید کرد که برای پاسخگویی به مطالبات مردم از مسؤولان استان دعوت می‌کند، با این حال، قرار نیست هر کس سوءمدیریت داشت ما پاسخگو باشیم، اتفاقاً ما مدعی هستیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: البته باید به دولت کمک کرد اما متأسفانه یک عده از آقازاده‌ها آلودگی‌هایی دارند که این آلودگی‌ها هیچ ربطی به اسلام و انقلاب ندارد؛ اینها، آدم‌هایی هستند که یک شبه آمدند به سیستم چسبیدند، یک عده شهید شدند که جایشان خالی است، یک عده هم فرصت‌طلبند و عده‌ای هم دارند به چهره انقلاب چنگ می‌اندازند.

شعبانی بیان کرد: افتخار می‌کنم در لباسی خدمت می‌کنم که فرمانده من، ولی فقیه من و رهبر من خودش و خانواده‌اش پاک هستند.

وی با بیان اینکه هزاران مدیر پاکدست در کشور خدمت می‌کنند، متذکر شد: البته یک عده آدم فاسد هم داریم، اما نباید گمان کنیم که این فساد همه‌گیر است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: وقتی به یک جوان جاهل می‌گویند دو میلیون می‌دهیم پرچم جمهوری اسلامی را پایین بکش، حتماً از این به بعد فشار بیشتری روی نظام ما خواهد بود؛ اما سؤال اینجاست که ما امروز چقدر قدرت داریم که تحریم را با تحریم و تهدید را با تهدید پاسخ دهیم، تهدید هم صرفاً تهدید به بستن تنگه هرمز نیست.

شعبانی با اشاره به اینکه ما امروز در منطقه عقبه داریم، گفت: حزب‌الله و انصارالله عمق عقبه ما هستند؛ دشمن به قدری آسیب‌پذیری دارد که می‌توانیم آنها را آن طرف مرز درگیر کنیم، البته ما اصرار نداریم که با عربستان در آن سوی مرز درگیر شویم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه به آینده خوشبین هستیم، تصریح کرد: حقیقتاً آینده روشن است.

وی با بیان اینکه متأسفانه دنیای غرب رهبر معظم انقلاب را در یک بایکوت خبری قرار داده است، اشاره کرد: نامه‌های رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و کانادا بر همین اساس بود؛ دشمنان نگران گسترش اسلام هستند، به‌ طوری‌که رژیم صهیونیستی می‌گوید من چهره‌ای از اسلام در دنیا نشان می‌دهم که دیگر کسی رغبت نکند به اسلام شما روی خوش نشان دهد.

شعبانی با اشاره به اینکه با وجود 56 کشور اسلامی یک نماینده در شورای امنیت نداریم، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، صراحتاً اعلام می‌کند ما نسبت به این نظام سلطه معترضیم، ما باید این بازی را برهم بزنیم، ما نمی‌خواهیم در مهندسی نظام بین‌الملل بی‌طرف باشیم، این چه تفکری است که پنج قدرت شیطانی در رأس باشند ‌و برای همه دنیا تصمیم‌گیری کنند؟

وی با اشاره به انواع جهاد، بیان کرد: ما چهار نوع جهاد داریم، جهاد اصغر که جهاد با دشمن خارجی است، جهاد اکبر که جهاد فرهنگی است و جهاد افضل که بیان کلمه حق نزد حاکم ستمگر است، شک نکنید اینها رو به اضمحلال خواهند رفت، این ‌جهاد امروز ماست و اینها زمینه‌های ظهور است.

شعبانی با یادآوری اینکه سیستم‌عامل کمونیزم که روزی مدعی نجات بشریت بود منسوخ شد، تصریح‌ کرد: نرم‌افزار لیبرالیزم نیز را دچار ویروس شده و اصلاً بالا نمی‌آید، بودیسم و ‌کنفوسیوس هم در جغرافیای ژاپن و هند و چین محصورند، تفکر صهیونیسم هم برای بشریت حرفی ندارد.

وی افزود: امروز سیستم‌ عامل اسلام به‌ دور از نژاد، جغرافیا و ملیت پاسخگوی نیازهای بشر است؛ امروز بشریت تشنه معنویت است و این معنویت جز از اهل‌بیت(ع) ساطع نمی‌شود.
فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین