کد خبر: ۵۳۸۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶

«قوم تات» سوژه‌ی جدید رهبر قنبری

پوستر فیلم «بلندی‌های تات‌نشین» جدیدترین اثر مستند «رهبر قنبری» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است، رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، قنبری درخصوص طراحی این پوستر که توسط خود وی صورت گرفته، اظهار کرد: «با توجه به زندگی غالباً بومی مردمان «تات» که اکثراً در محیط‌های باغداری، کشاورزی و کوهستانی بسر می‌برند، آن‌ها همچنان پاسدار یکی از بومی‌ترین زبان‌های کهن ایرانی هستند و بر این اساس، سنت‌ها، آیین‌ها و فرهنگ و هویت خود را در قالب شعر، موسیقی و ادبیات حفظ کرده‌اند؛ لذا در طراحی این پوستر، آمیزه‌ای از این موضوعات به شکل انگاره‌ای نقاشی‌مانند عرضه شده است.»

«بلندی‌های تات‌نشین» درباره‌ی تاریخ، هویت و زبان قوم تات در ایران است که غالباً در سرزمین‌های مرتفع کشور زندگی کرده‌اند؛ قومی که سرکوب‌شدگان دوره عرب‌ها، مغول‌ها و آرامی‌ها هستند و آرام آرام به ارتفاعات رانده شده‌اند.

این فیلم، مستندی شاعرانه است که در آن شاهد سفر یک نوازنده‌ی شاعر تات میان اقوام خود هستیم که هر آنچه می‌بیند، می‌نویسد و در گفتگو با خودش بازگو می‌شود. در این مستند با زبان، شعر و گفتارهای مردم تات آشنا خواهیم شد.

عوامل تولید مستند 52 دقیقه‌ای «بلندی‌های تات‌نشین» عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: رهبر قنبری، فیلمبردار: علی شهریاری، صدابردار: میلاد شعبانی، تدوینگر و صداگذار: امین اشرفی، آهنگساز: سعید طاهرخانی، مدیر تولید: مجید فردی‌انور، عکاس: امین شفیعی، دستیار برنامه‌ریز: امیر رحمت‌حیدری، دستیار کارگردان: محمدرضا مصباح، دستیار فیلمبردار: محمود اسکندری، هماهنگی محلی: علی عاشوری، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

این فیلم در صورت پذیرش هیات انتخاب، برای اولین بار در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت رونمایی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین