کد خبر: ۵۴۱۳۹۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳

ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید کرد، درصورت افزایش ندادن بودجه نظامی از ناتو خارج خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید کرد، درصورت افزایش ندادن بودجه نظامی از ناتو خارج خواهد شد.

بنابر گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه ان بی سی، رئیس جمهور آمریکا گفت اعضای ناتو را تهدید کرده است اگر بودجه نظامی خود را افزایش ندهند از ناتو خارج خواهد شد.
دونالد ترامپ در جریان سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت ویرجینیای غربی گفت: من به آنها گفتم بله ! اگر صورت حساب های خود را پرداخت نکنید من شما را ترک خواهم کرد. 

ترامپ اواسط تیرماه 1397 قبل ازحضور در نشست ناتو، کشورهای عضو این سازمان را در خصوص نپرداختن سهم هزینه‌های نظامی تعیین شده مورد حمله قرارداد و تنش با متحدان اروپایی خود را تشدید کرد و گفت که اتحادیه اروپا از آمریکا «سوءاستفاده» می‌کند و بودجه‌ای که آمریکا به ناتو اختصاص می‌دهد «بیشتر به آنها (اتحادیه اروپا) کمک می‌کند تا به ما».

همزمان با این اظهارات، دونالد توسک رئیس شورای اروپا، در پیام صریحی به دونالد ترامپ هشدار داد که قدر متحدان خود را بداند زیرا آمریکا متحدان زیادی ندارد.

روابط دونالد ترامپ با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا، جاستین تردو نخست‌وزیر کانادا و امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، نامطلوب است و وی علاوه بر موضوع ناتو درخصوص اعمال تعرفه ها و راه انداختن جنگ تجاری با کشورهای مختلف جهان موجبات آزردگی همپیمانان آمریکا را فراهم کرده است.

دونالد ترامپ در جریان سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت ویرجینیای غربی با اشاره به انتخابات ماه نوامبر کنگره این کشور گفت: این انتخابات از هر انتخاباتی مهمتر است. وی افزود: در این انتخابات ما نشان خواهیم داد که آیا در پی ادامه پیشرفت های شگفت انگیز بدست آمده هستیم یا اینکه می خواهیم این پیشرفت ها را تسلیم نیروهای افراط گرا و طرفدار انسداد کنیم.

از سرگیری سخت ترین تحریم ها علیه ایران

ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود گفت: "من آمریکا را از توافق وحشتناک ایران خارج کردم و ما طی ماه جاری سخت ترین تحریم ها را علیه برنامه هسته ایران و ایران از سر گرفتیم."

منبع: العالم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین