کد خبر: ۵۴۲۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

چکیده نمازجمعه استانها؛ سران قوا در برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم بکوشند

امام جمعه زاهدان گفت: مسئولان دولتی و قضایی همت کنند ثباتی در وضعیت اقتصادی کشور به‌ویژه سکه و ارز ایجاد کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با نمازجمعه تهران در سراسر استان‌های ایران نماز سیاسی- عبادی جمعه با حضور مردم مسلمان و متدین کشور برگزار شد در این هفته ائمه جمعه به بیان برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم، سامان دهی بازار ارز و طلا، برخورد با مفاسد اقتصادی و واقعه غدیر خم پرداختند در ادامه چکیده اخبار نمازجمعه را می خوانیم.

امام جمعه ارومیه:

امسال اجتماع عظیم اربعین گسترده تر برپا شود

امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان مقدمات حضور مردم در اجتماع عظیم اربعین را بیش از گذشته فراهم کنند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با بیان اینکه  اربعین حسینی ازنمادهای اسلام و تشیع است، اجتماع عظیم مردمی در اربعین را در کنار حرم امام حسین بی نظیر و میلیونی دانست و گفت:  این اجتماع عظیم در دنیا به سمت فراگیر شدن سوق می یابد و دشمنان اسلام نیز از این حرکت عظیم احساس خطر کرده و هجمه های مختلفی را در فضای مجازی برای سست کردن عاشقان حسینی برای حضور در کربلا آغاز کردند لذا لازم است مسولین مقدمات حضور آسان مردم را فراهم کنند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به فرمایشات رهبری و بیان خسته نباشید به دولتمردان برای اداره امورات در شرایط سخت فعلی تصریح کرد: دولتمردان شبانه روز برای حل مشکلات کشور تلاش می کنند که باید قدردان زحماتشان باشیم و منصفانه قصاوت کنیم.

حجت الاسلام قریشی ماه ذی الحجه را ماه بندگی و عبادت یاد کرد و بابیان اینکه ذکر یاد امامان و ائمه در انسان تقوی و یاد خدا را تقویت می کند افزود: جریان مباهله ۲۴ذی الحجه یکی از رویدادهای صدر اسلام مورد ذکر شیعه و اهل سنت است که فضیلت اصحاب کسا را هویدا کرد و افتخار میکنیم شیعه و تابع چنین اهل بیتی هستیم، لذا لازم است چنین رویدادهای مهم  را به جوانان برای تبببن شخصیت اهل بیت تشریح کنیم.

امام جمعه زاهدان:

سران قوا با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم بکوشند

آیت‌الله «عباسعلی سلیمانی»، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه زاهدان، گفت: سران قوا با همدلی و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم بکوشند و با مفسدان اقتصادی برخورد کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار افزود: برخورد سریع و قاطع با مفسدان اقتصادی می‌تواند به برطرف کردن این مشکلات کمک کند.

امام جمعه زاهدان گفت: مسئولان دولتی و قضایی همت کنند ثباتی در وضعیت اقتصادی کشور به‌ویژه سکه و ارز ایجاد کنند.

سلیمانی یادآور شد: همگان بر این باور هستند که حجم عظیم نقدینگی که به سمت برطرف کردن مشکلات مردم نرفته ناشی از بی‌تدبیری بوده است.

امام جمعه رشت:

رئیس‌جمهور در پاسخ به مشکلات سیاسی و اقتصادی مردم را قانع کند

آیت الله «رسول فلاحتی»، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر  در مصلی امام خمینی(ره) گفت: مقام معظم رهبری پاسخگویی رئیس‌جمهور به سئوالات نمایندگان را نشان دهنده عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانستند از این‌رو رئیس‌جمهور موظف است در پاسخ به مشکلات سیاسی و اقتصادی مردم را قانع کند.

وی، با گرامیداشت عید ولایت و امامت و با اشاره به دیدار دولتمردان با مقام معظم رهبری در هفته دولت، و با قدردانی از رفتار متین و شایسته نمایندگان مجلس در طرح سئوال از رئیس‌جمهور، ادامه داد: از مسئولان می خواهیم شبانه روز برای مردم کار کنند و به فکر برطرف کردن مشکلات آنان باشند، چون مسئولیت جایگاه خدمتگزاری است، نه تفریح. و از این‌رو اگر مسئولی به دنبال تفریح آمده، نباید چنین امانت سنگینی را قبول کند.

امام جمعه رشت، با تأکید بر ضرورت واگذاری بخشی از کارها به بخش خصوصی با نظارت دولت، خاطرنشان کرد: دولت به‌ویژه نظام بانکی کشور از بنگاه داری بپرهیزد.

فلاحتی، با بیان این‌که برجام نتیجه ای جز تحریم بیشتر برای کشور ما نداشته است، گفت: مقام معظم رهبری با درایت، هوشیاری و تیزبینی خودشان فرمودند که خواستار قطع ارتباط با اروپاییان نیستند، اما از مسئولان می خواهند از دشمنان نظام و ملت ما قطع امید کرده و به وعده های آنان مشکوک باشند. رهبر انقلاب هم‌چنین بر ایجاد روابط بیشتر با همسایگان تأکید کردند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین