کد خبر: ۵۴۴۹۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

ورود مردم به مناطق سرسبز مازندران پولی شود!

دبیر شبکه تشکل‌ها و سمن‌های محیط زیست منابع طبیعی مازندران گفت: برای تامین بودجه مدیریت پسماند می‌توان از مسافران و گردشگران برای ورود به مناطق سرسبز عوارض دریافت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
داریوش عبادی  با اشاره به اینکه بنا به نظر مسئولان کمبود اعتبارات در بخش پسماند و مدیریت آن چالش اصلی این حوزه است، اظهار کرد: با این توجیهات ما سال‌ها است که موضوع پسماند در این گردونه ثابت مانده و در جا زده‌ایم.

وی گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته اقداماتی که در حوزه پسماند انجام می‌شد به دلیل نبود بودجه در سطح شهرداری‌ها متوقف شده است.

دبیر شبکه تشکل‌ها و سمن‌های محیط زیست منابع طبیعی مازندران ادامه داد: برخی از مسئولین در یک برهه‌ای از زمان ظهور پیدا کرده و اقداماتی در این راستا انجام می‌دهند، اما مدیریت پسماند در مازندران توسط اشخاص است و ما هنوز این موضوع را در یک پلان مدیریتی ثابت در استان تعریف نکرده‌ایم.

عبادی با اشاره به اینکه هنوز بودجه‌های تعریف شده در بحث پسماند مشخص نیست، خاطرنشان کرد: در این راستا دریافت عوارض از مسافرین می‌تواند راهگشا در مدیریت پسماند باشد، اما مدیران استان با این موضوع مخالفت داشته و آن را غیرممکن می‌دانند؛ این مهم نیازمند عزم جدی مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای تصویب این موضوع است.

وی با اشاره به وجود منابع طبیعی خدادادی در مازندران از جمله دریا، جنگل و جلگه این استان شاهد حضور ۲۰ میلیونی مسافر در پیک‌های سفر است، یادآور شد: تمام شهر‌های کشور حتی برای وارد شدن به یک محیط سرسبز از جمله پاک ورودی دریافت می‌کنند، اما برای مازندران که خود به تنهایی یک پارک طبیعی محسوب می‌شود هیچ ورودی برای آن دریافت نمی‌شود و مردم این منطقه هر ساله با زباله‌هایی که مسافران تولید می‌کنند درگیر هستند.

دبیر شبکه تشکل‌ها و سمن‌های محیط زیست منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه طی مکانیزمی گرفتن عوارض در شاهراه‌های مازندران می‌تواند مثمر ثمر باشد، خاطرنشان کرد: عوارض می‌تواند در پسماند و آلاینده‌هایی که مسافرین تولید می‌کنند هزینه و نباید صرفا به دلیل ورود به آزادراه‌ها عوارض دریافت شود؛ می‌تواند ورود مسافر به یک منطقه سرسبز نیز برای دریافت عوارض در دستور کار قرار گیرد، اما انجام نشدن این مقوله از سوی مسئولین مازندران جای تامل دارد.

وی با اشاره به اینکه دریافت عوارض به صورت یک قانون قابل اجرا است، گفت: تا تغییر نگرشی در وضعیت پسماند استان در مسئولین نبینیم خروجی جلسات مدیریت پسماند مثبت نخواهد بود.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
1
0
من هفته گذشته استان زیبای مازندران بودم جنگلهای این استان مملو بود از زباله هایی که عموما از جنس پلاستیک، ظروف یک بار مصرف و موادی که قرنها تجزیه نشده و برای این فضاهای سبز خدادادی حکم سم را دارند . گویا هر جا که تابلوهای آموزشی در خصوص حفظ طبیعت بود مردم تمایل بیشتری به ریختن زباله داشتند. حقیقتا قلب آدم به درد می آید و حیرت آور است وقتی که می بینی مردم این گونه تیشه به ریشه خود و آینده فرزندانشان می زنند. به نظر من علاوه بر کارهای فرهنگی مثل علائم و تابلوهای آموزشی که کار بسیار خوبی است باید در خصوص رعایت نظافت جنگل ها و فضاهای سبز (که متاسفانه در کشور ما حکم کیمیا داشته اما قدر آن نمی دانیم) موارد تشویقی جهت مراعات کنندگان و جریمه و حتی تنبیه برای خاطیان را نیز به نحو مقتضی( البته بدون مخاطره انداختن حریم خصوصی افراد) مد نظر قرار داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
ورودشمالی هاهم به تهران بایدممنوع شود ........
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
به جرات می توان گفت متاسفانه نقطه ای در مناطق طبیعی کشور نیست که از زباله آلوده نشده باشد. من موندم کشوری با این سابقه و فرهنگ و تاریخ و آبرو چرا مردمش این اندازه به طبیعت نا مهربانی می کنند!
طبیعت منزل آدم است پس همان طور که حاضر نیستیم محل سکونت خود را به زباله دان تبدیل کنیم این فرهنگ را به طبیعت نیز سرایت دهیم و بدانیم طبیعت مثل مادر ما است پس احترامش را حفظ کنیم!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
ایا. محصول مدیریت های اسمان گرا
اشتباه فرستاده شد ببخشید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین