کد خبر: ۵۴۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۵

چرا اینترنت قطع و وصل می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز : رضا رحمانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفتم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: مشکلات و اختلالات مخابراتی در کمیسیون صنایع و معادن با توضیحات وزیر ارتباطات و فن‌آوری مورد بحث قرار گرفت و تصمیم گرفته شد تا اقداماتی جدی از جمله استفاده از خطوط دیگر برای رفع این مشکل صورت بگیرد. 

وی افزود: وقوع حوادثی از جمله قطع کابل‌های مخابراتی زیردریایی طبیعی است اما بار زیادی که بر روی کابل جاسک و فجیره قرار دارد موجب شده تا با کوچکترین حادثه‌ای کشور دچار اختلالات مخابراتی گردد. 

رحمانی تأکید کرد: کم‌کاری‌های گذشته باعث شد تا ما مرکزیت خطوط مخابراتی را از دست بدهیم در صورتی که کشور با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و وجود همسایگان متعدد می‌توانست محور تأسیسات مخابرات منطقه باشد. 

اخبار رسمی در روزهای گذشته حاکی از آن بود که عامل قطع شدن کابل زیردریایی جاسک – فجیره برخورد لنگر یک کشتی بوده است.
براساس اعلام مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساختی، کابل فیبر نوری جاسک و فجیره که از بامداد شنبه گذشته قطع شده بود ساعت 5/6 صبح امروز بازسازی و مجددا به زیر بار رفت. 

حدود 42 درصد از کانال‌های صوتی و اینترنتی کشور بر روی کابل زیردریایی جاسک – فجیره قرار دارد و با قطع آن برای دومین بار در سال جاری بخشی از شبکه اینترنتی، صوتی و رومینگ تلفن همراه ایران مختل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین