کد خبر: ۵۴۵۲۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
روسیه، ایران و ترکیه متعهد شده‌اند که میانه‌روها را از تندروها در اپوزیسیون سوریه تفکیک کنند

روسیه آماده جنگ، ایران خواستار خروج نیروهای آمریکایی و ترکیه به‏‎دنبال آتش‎بس| گام بعدی در سوریه چه خواهد بود؟

اردوغان رییس جمهوری ترکیه هشدار داد که آغاز کارزار نظامی ارتش سوریه در ادلب می‌تواند فجایع بشری به همراه داشته باشد و منجر به کشته‌شدن غیرنظامیان شود. این نگرانی را دولت‌های غربی نیز دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- نشریه "نیوزویک" در گزارشی با اشاره به دیدار اخیر اردوغان، روحانی و پوتین اشاره می‌کند که خواست رهبران سه کشور متقاوت از یکدیگر بوده است و این موضع در نشست تهران آشکار شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این نشریه می‌نویسد: "اردوغان رییس جمهوری ترکیه هشدار داد که آغاز کارزار نظامی ارتش سوریه در ادلب می‌تواند فجایع بشری به همراه داشته باشد و منجر به کشته‌شدن غیرنظامیان شود. این نگرانی را دولت‌های غربی نیز دارند. ترکیه به همین خاطر خواستار برقراری آتش‌بس میان ارتش و معارضان سوری شده است؛ معارضانی که برخی از آنان مورد حمایت ترکیه قرار دارند. پوتین و روحانی روسای جمهوری روسیه و ایران اما با این پیشهاد اردوغان مخالفت کردند. آنان معتقدند که دولت سوریه برنامه‌ای برای بازگرداندن ادلب تحت کنترل دولت آن کشور دارد".

روسیه آماده جنگ، ایران خواستار خروج نیروهای آمریکایی و ترکیه به‏‎دنبال آتش‎بس| گام بعدی در سوریه چه خواهد بود؟

"نیوزویک" اما در ادامه می‌نویسد که نشست روز جمعه نشان‌دهنده پویایی روابط میان سه کشور است و می‌افزاید:"این سه قدرت مهم در سوریه در حالی نشست را با یکدیگر برگزار می کنند که آمریکا به عنوان میانجی سنتی و اصلی در منطقه اکنون با رکود و افت نقش در خاورمیانه مواجه شده است و برای حفظ حضور نظامی خود در سوریه با مشکل جلب حمایت مواجه شده است. در حالی که امریکا تمرکز خود را بر روی مقابله با داعش قرار داده بود و در سال 2014 میلادی بمباران در عراق و سوریه را آغاز کرد، نیروهای روس هم گروه داعش و هم اعضای سایر گروه‌های شورشی مسلح را هدف قرار دادند. داعش تا حد زیادی شکست خورده و شورشیان نیز در اکثر شهرهای بزرگ باخته‌اند. اکنون یک چهارم سوریه تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است؛ گروهی عمدتا با نیروهای کرد که تحت حمایت ائتلاف با رهبری امریکا قرار دارد و گاهی با ترکیه و متحدان‌اش درگیر می‌شود. ادلب آخرین سنگر نفوذ و قدرت مخالفان دولت اسد است که مورد حمایت ترکیه قرار دارند. بخش عمده‌ای از این گروه‌ها اسلام‌گرا هستند و همچنین نیروهای وابسته به ارتش آزاد سوریه که از سوی ترکیه و در ابتدا از سوی سیا حمایت می‌شدند. روسیه، ایران و ترکیه همگی متعهد شده‌اند که میانه‌روها را از تندروها در درون اپوزیسیون سوریه تفکیک کنند. روسیه و ایران در حوزه میدانی در کنار ارتش اسد برای مقابله با شورشیان هستند".

این نشریه در ادامه اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد هدف اردوغان از برقراری آتش‌بس انحلال برخی از گروه‌های ستیزه‌جو و توانمندسازی ارتش آزاد سوریه در ادلب و ایجاد یک گروه شورشی جدید برای اداره آن منطقه بوده است.

نیوزویک می‌نویسد: "روحانی از ادامه عملیات علیه معارضان در ادلب حمایت کرد و گفت اقدامات لازم برای محافظت از غیرنظامیان باید انجام شود. او اما خواستار خروج قدرت‌های خارجی از سوریه به ویژه امریکا و اسرائیل شد. در ماه‌های اخیر امریکا و اسرائیل اقدامات زیادی را علیه ایران انجام داده‌اند. اسرائیل اخیرا اذعان کرد که در دو سال گذشته بیش از 20 بار موضع ایران در سوریه را هدف حملات هوایی قرار داده و ترامپ نیز آمریکا را از برجام خارج کرد".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
علی اصفهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
این ادم مهره غرب است غیر قابل اعتماد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
من معنی عدم دخالت در امور دیگر کشورها را نفهمیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
ما اگر دخالت كنيم اشكالي ندارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین