کد خبر: ۵۴۵۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

دیدار صالحی امیری با توماس باخ/درخواست باخ برای حضور بانوان در استادیومها و ورزشگاه ها

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با حضور در مقر کمیته بین المللی المپیک با باخ، رئیس IOC دیدار و گفتگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در ابتدای این دیدار توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) ضمن خوش آمدگویی به دکتر صالحی امیری اظهار داشت: این ملاقات کمک خواهد کرد تا طرفین نسبت به هم شناخت بهتری پیدا کرده و در مورد تمام مسائل مشترک بین دو‌ نهاد ورزشی به نقطه نظراتی مشترک و تصمیماتی مناسب دست یابند.

باخ در ادامه با اشاره به حضور چندین باره در ایران اظهار داشت: شناخت خوبی از کشور ایران دارم. هم اکنون در خانه شخصی ام چهار تابلو نقاشی از اصفهان دارم که همه روزه با دیدن آن به یاد فرهنگ و تمدن ایران می افتم.

دکتر صالحی امیری نیز ضمن تقدیر و تشکر از توماس باخ بواسطه برپایی این نشست اظهار داشت: ورزش در ایران به جریان اجتماعی بسیارفعال تبدیل شده است وجوانان زیادی روزانه مسائل ورزش رادنبال می کنند.جنبش آینده ایران، جنبش ورزش است که تصمیم داریم اهداف جنبش المپیک را توسعه داده و به متن جامعه بیاوریم.

وی ادامه داد:در برنامه ریزیهای صورت گرفته در هیات اجرایی جدید تصمیم داریم آموزش المپیک را به سطح مدارس و دانشگاه ها آورده و با جمعیت میلیونی در این دو نهاد به جنبش المپیک و پیاده سازی آن کمک نماییم.

رییس کمیته ملی المپیک کشورمان با اشاره به تهیه طرح و برنامه ریزی برای ایجاد و راه اندازی موزه ملی ورزش ایران اظهار داشت:اعتقاد دارم جای مجموعه ملی ورزش ایران با توجه به بزرگی و افتخارات قهرمانان ایران زمین،خالی بوده و هست و به همین دلیل نیز در نظر داریم در اولین فرصت این موزه را با کمک تمامی بخش های ورزش راه اندازی کرده و در چند فاز آن را تکمیل نماییم.

وی در پایان توجه و سرمایه گذاری ایران در بحث ورزش بانوان را مطرح کرد و گفت:خوشبختانه با حمایت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیونها گامهای اساسی در توسعه ورزش بانوان برداشته شده که در همین راستا می توان به افزایش تعداد بانوان اعزامی به بازیهای آسیایی 2018 و همچنین مدال آوری آنان که سهم عمده ای در موفقیت کاروان ورزشی ایران داشته اند اشاره کنم.

توماس باخ در ادامه این نشست ضمن ابراز تشکر از توضیحات  ارزشمند دکتر صالحی امیری اظهار داشت:به شما تبریک می گویم برای پذیرش مقام جدید(ریاست کمیته ملی المپیک) این سمت بسیار خوب و ارزشمند است شما خصوصیات بسیار ارزشمندی دارید که مهترین آن ها می توان به مردم شناسی و نزدیکی شما به جامعه اشاره کرد.

 وی ادامه داد:به شما به دلیل برنامه ریزی ویژه در برنامه آموزشی المپیک و احداث موزه نیز تبریک می گویم و اعلام می کنم که بسیار مایلم از اولین نتایج تلاشهایتان در مورد آموزش المپیک و احداث موزه مطلع شوم.لطفا در فرصتهای مناسب گزارشهای خود را در این خصوص به اطلاع من برسانید.



ضمنا در مورد هر دو پروژه موزه المپیک و آمورش نیز اعلام می کنم که از ایران حمایت می کنم و شما حمایت موزه بین المللی المپیک و واحد المپیک سولیداریتی IOC را در سطحی وسیع به همراه خواهید داشت.

رئیس IOC در ادامه بحث حقوق تلویزیونی بازیهای المپیک و برنامه ریزی کمیته بین المللی المپیک در این خصوص را مطرح ساخت و گفت:در این زمینه تبادل اطلاعاتی بیشتری خواهیم داشت تا بتوانیم بهترین خروجی را برای کمیته بین المللی المپیک و کمیته های المپیک داشته باشیم.

وی در ادامه برپایی نمایشگاه های مشترک در موزه های بین المللی را پیشناد داد و گفت:وسایل و تجهیراتی که از ورزشکاران شاخص دنیا و ایران داریم را می توانیم در نمایشگاه های مشترک موزه ایران و لوزان تحت نمایش علاقه مندان قرار دهیم که در این زمینه نیز روی کمک و حمایت ما حساب از کنید.

باخ با عرض تبریک برای پیشرفت ورزش بانوان خواستار پشتیبانی و حمایت کمیته ملی المپیک از حضور بانوان در استادیومها و ورزشگاه ها شد.

وی در ادامه جایگاه ورزش ایران را در آسیا و جهان بسیار مهم و ارزشمند تلقی و تاکید کرد:شک نداشته باشید در شرایط تحریم در کنار شما خواهیم بود چرا که فلسفه ورزش توسعه صلح جهانی است.

باخ تاکید کرد:ما به هیچ وجه از کسانی که می خواهند به ایران لطمه بزنند حمایت نکرده و همواره به اهداف جنبش المپیک که حمایت از کمیته های المپیک است پایبند خواهیم بود.

وی در پایان صحبتهایش ابراز داشت:بسیار تمایل دارم که ایده خوب ملاقات با رییس جمهوری ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل جامه عمل بپوشانم که فرصت بسیار خوبی برای حمایت از شما در سطح بین المللی است.

در پایان این نشست دکتر صالحی امیری از توماس باخ برای حضور در ایران دعوت رسمی بعمل آورده که وی نیز اعلام داشت در فرصت مناسب برنامه ریزی برای این ملاقات و حضور در ایران را پیگیری خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین