کد خبر: ۵۴۵۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی فارس مطرح کرد:

تاثیر منفی افزایش قیمت بلیت‌ هواپیما بر بسته‌های گردشگری داخلی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی فارس گفت: افزایش قیمت بلیت‌های شرکت‌های هواپیمایی موجب می‌شود تا بسته‌های توسعه گردشگری داخلی به نتیجه مطلوب نرسند.
آفتاب‌‌نیوز :
سید مؤید محسن‌نژاد با اشاره به کاهش سفرهای داخلی و خارجی به استان توسط دفاتر خدمات گردشگری، بیان کرد: اگرچه افزایش نرخ ارز موجب کاهش سفرها به ویژه در بعد داخلی شده اما برای گردشگری خارجی یا اصطلاحا گردشگری ورودی با تعریف بسته‌های سفر ارزان بهبود وضعیت مالی آژانس‌ها رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر میزان سفرهای خارجی، ادامه داد: طبیعی است که تبلیغات منفی برای ورود گردشگر خارجی بر فعالیت دفاتر گردشگری هم تاثیر بگذارد اما با تمرکز بر رویکرد توسعه سفرهای داخلی باید این نقصان جبران شود.

معاون گردشگری اداره‌‌کل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی مطلوب بر روی گردشگران کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس و کشورهای اروپایی مانند آلمان که عموما یا برای سفر سیاحی و درمانی و یا توریستی وارد استان می‌شوند، می‌توان شاهد رونق این عرصه از گردشگری در فارس بود.

محسن‌نژاد با بیان اینکه توسعه گردشگری داخلی به مؤلفه‌هایی چون؛ اقامت و پذیرایی، ترانسفر و حمل‌و‌نقل برون شهری و درون شهری بستگی دارد، گفت: متاسفانه در حال حاضر با گرانی قیمت بلیت‌های هواپیما رو‌به‌رو هستیم که بسته‌های تبلیغی سفرهای داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تورهای ویژه شیراز گردی، طبیعت‌گردی و حضور در جشنواره‌هایی مانند گل و گلاب، غوره دشمن‌زیاری، انار، نرگس و...برای آژانس‌های گردشگری تعریف شده است، ابراز امیدواری کرد که با گسترش اینگونه برنامه‌ها دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی فارس از بحران فعلی به سلامت گذر کنند.

معاون  گردشگری اداره‌‌کل میراث فرهنگی فارس همچنین تاکید کرد که در صورت افزایش تعطیلات در آخر هفته‌ها می‌توان تورهای دو روزه با بسته‌های گردشگری بهتری تعریف کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
گردشگر فقط به دلیل ارزانی جایی را انتخاب نمیکند بلکه جایی که بهش خوش بگذره رو انتخاب میکنه......؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین