کد خبر: ۵۴۵۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان‌ رضوی خبر داد:

رشد ۶ درصدی ورود زائران نسبت به سال گذشته

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان‌ رضوی گفت: از اول امسال نزدیک به 17 میلیون زائر به مشهد وارد شدند که این تعداد حدود ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ولی از ورود زائران در دهه اول محرم هنوز آماری در دست نداریم.
آفتاب‌‌نیوز :
سید جواد حسینی در خصوص آمار و میزان ورود زائران به خراسان‌ رضوی و تسهیل زیارت برای زائران اظهار کرد: در ایام محرم، روزهای تاسوعا و عاشورا، به خصوص ایام دهه صفر و همچنین راهپیمایی اربعین حسینی سه مناسبت بسیار مهمی هستند که ما پیش رو داریم.

وی ادامه داد: برای دهه صفر و اربعین حسینی، کارگروه‌های مشخصی را در نظر گرفتیم و تشکیل جلسه دادیم؛ لذا در اربعین با ۲۸۳ دفتر حج و زیارت در قالب ۵۰ موکب که آمادگی‌هایش به دست آمده، حضور زائران ایرانی به خوبی و آرامی محقق می‌شود؛ ضمن این‌که در سال گذشته در کل کشور 2 میلیون و500 هزار نفر و در استان خراسان رضوی 160 هزار نفر زائر ایرانی حضور یافته‌اند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان‌ رضوی تصریح کرد: برای دهه آخر صفر، سال گذشته بیش از 4 میلیون و 700 هزار نفر زائر  وارد شدند که ۴۰۰ هزار نفر آن‌ها در قالب بیش از ۲۰۰۰ کاروان‌های پیاده ورود پیدا کردند.

حسینی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های متعددی را در‍ بخش فرهنگی و در ابعاد مختلف صورت می‌دهیم و نهایتا در مورد تاسوعا، عاشورا و محرم هم‌اکنون بیش از ۳۰۰۰ مبلغ، ۳۵۰۰ تا مداح از سازمان تبلیغات اسلامی و 66 هزار و 400 هیاتی که در استان خراسان هستند و در این عزاداری‌ها شرکت می‌کنند، ساماندهی شده‌اند و در شوراهای تامین، مسائل نظم و امنیت، مسائل ترافیکی و مسائل ارزاق عمومی آن‌ها طراحی شده‌اند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی‌هایی در خصوص نظم‌دهی به کاروان‌ها و آموزش مدیران کاروان‌ها و همچنین ۳۰۰۰ روحانی که به ویژه برای کاروان‌های پیاده آماده شدند، باید صورت گیرد و این روحانیون آموزش‌های لازم را می‌بینند تا شاهد عزاداری‌های آرام، روان، توأم با فیض و معنویت برای زائران و عزاداران باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌ رضوی اضافه کرد: برای این‌که زیارت برای زائران آسان شود، باید چند اتفاق بیفتد. اول این‌که حمل‌و‌نقل آن‌ها تسهیل شود که راحت بتوانند بیایند که ما هم در حمل‌‌ونقل هوایی و هم حمل‌و‌نقل زمینی و ریلی آمادگی‌های لازم را پیدا کردیم که در واقع این حمل‌ونقل چه به صورت زائران پیاده و... با سهولت اتفاق بیفتد.

حسینی عنوان کرد: مقوله دوم، اماکن اقامتی هستند که تمام حسینیه‌ها، مدارس، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌ مسافرهای مجوزدار و زائرسراهای دولتی ما آمادگی دارند که زائران را پذیرش کنند و سوم حمل‌نقل درون‌شهری، ارزاق عمومی و امنیت که در کارگروه‌های مختلفی برنامه‌ریزی شده که بتوانیم زیارت ارزان، آسان، عاشقانه و عارفانه‌‌ای را برای زائران و عزاداران تامین کنیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین