کد خبر: ۵۴۶۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹

بارزانی خواستار تشکیل "شورای عالی سیاسی" در عراق شد

رهبر حزب دموکرات کردستان اعلام کرد که "با هدف ممانعت از انحصاری شدن قدرت" تشکیل یک شورای عالی سیاسی برای تصمیم‌گیری درباره مسائل مهم عراق را پیگیری می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود بارزانی، رهبر حزب موکرات کردستان گفت: برای تشکیل شورای عالی سیاسی که هدف از آن ممانعت از انحصاری شدن قدرت است، با گروه‌های عراقی رایزنی می‌کنم.

وی نام این گروه‌ها را اعلام نکرد.

ایده تشکیل شورای عالی سیاسی به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گردد، آن زمان پس از ماه‌ها تنش بر سر پست نخست‌وزیری، یک توافق‌نامه سیاسی معروف به توافق‌نامه اربیل با مشورت رهبران سیاسی عراق به دست آمد که موجب شد نوری المالکی، رهبر ائتلاف "دولة قانون" بار دیگر در سمت نخست وزیری بماند.

با این حال دودستگی‌ها در ادامه مانع از تصویب قانونی ویژه درمورد تشکیل شورای عالی سیاسی شد زیرا در قانون اساسی عراق به وجوب تاسیس آن اشاره‌ای نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، بارزانی گفت، برای تشکیل شورای عالی سیاسی و برنامه‌ریزی با مشارکت همه گروه‌های عراقی با رهبران جریان‌های عراقی مذاکره می‌کند تا این شورا "برای ممانعت از نقض قانون اساسی، انحصاری شدن قدرت و منع اشخاص و طرف‌ها از تکرار جرایم علیه ملت" تشکیل شود و در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور مشارکت داشته باشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین