کد خبر: ۵۴۶۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶

بیماری پوستی "گال" بلای جان زندانیان عقیدتی در عربستان

به دنبال بی‌توجهی پزشکی نسبت به اوضاع بهداشتی زندانیان سیاسی و عقیدتی عربستان، چند تن از این زندانیان دچار بیماری‌های پوستی مزمن شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
حساب کاربری "زندانیان عقیدتی" عربستان در توئیتر نوشت: از اخبار منتشر شده درباره گسترش بیماری گال در میان زندانیان در جده به دلیل بی‌توجهی بهداشتی و پزشکی اطمینان حاصل کردیم. این بیماری در جریان انتقال این زندانیان برای محاکمه به زندانیان دیگر در ریاض انتقال یافته است.

این حساب کاربری تاکید کرد که این بی‌توجهی پزشکی و بهداشتی به زندانیان عقیدتی در عربستان نقض تمامی آیین‌نامه‌های حقوق بین‌الملل است که بر حق و حقوق زندانیان و مراقبت پزشکی از آن‌ها تاکید دارد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این صفحه در ادامه از تمامی نهادهای حقوقی و انسانی بین‌المللی خواست که هرچه سریع‌تر برای توقف این جنایت اقدام کنند.

صفحه رسمی زندانیان سیاسی عربستان پیشتر نیز اعلام کرده بود که گروهی از زندانیان عقیدتی در عربستان در سایه نبود مراقبت‌های پزشکی لازم، برگزار نشدن دادگاه و عدم آزادی برای تکمیل دوره درمان دچار سکته و یا مبتلا به سرطان شده‌اند.

به نوشته این صفحه: درحال حاضر عوض القرنی، موسی القرنی، علی سعید الحجاج و سفر الحوالی از مبلغان دینی عربستان و چند فرد دیگر که در زندان به سر می‌برند در شرایط جسمی بدی قرار دارند.

مدتی است که دستگاه‌های امنیتی عربستان  موج عملیات بازداشت مخالفان و منتقدان به راه انداخته‌اند که در آن بسیاری از استادان دانشگاه‌ها، چهره‌های فرهنگی و اقتصادی و مبلغان دینی بازداشت شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین