کد خبر: ۵۴۶۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

محکومیت مدیرکل گمرک اسبق بوشهر به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و یک میلیارد تومان جزای نقدی

دادستان بوشهر با اشاره به صدور احکام ۱۲ تن از عوامل ارتشاء در گمرک بوشهر گفت: در این راستا مدیرکل پیشین گمرگ بوشهر و ناظر گمرکات استان به ۵ سال حبس، ۷۴ضربه شلاق و ۱۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی حسن‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر برخورد با متخلفان در همه سطوح جامعه اظهار داشت: تخلف در هر دستگاهی مورد رصد و تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرد و قاطعانه و بدون هیچ اغماضی با افراد متخلف برخورد می‌شود.

وی به دستگیری شبکه ارتشاء و اخذ رشوه در گمرک بوشهر اشاره کرد و گفت: اواخر سال 1395 پرونده این شبکه در دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر تشکیل شد و در این راستا مدیرکل گمرک بوشهر که ناظر گمرکات استان بود تحت تعقیب قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر با اشاره به تحت تعقیب قرار گرفتن دیگر عوامل شبکه ارتشاء در گمرک بوشهر تصریح کرد: در این پرونده کارشناسان افراد ذی‌سمت و برخی مدیران شهرستانی گمرک استان بوشهر تحت تعقیب قرار گرفتند.

حسن‌پور بیان کرد: پس از رسیدگی دادگاه حکم محکومیت این افراد شامل مدیرکل گمرک و عوامل دیگر صادر شد.

وی با بیان اینکه اخیرا حکم این متهمان قطعی شده است گفت: به موجب حکم قطعی صادره از شعبه اول دادگاه تجدید نظر بوشهر 12 نفر از عوامل شبکه ارتشاء در گمرک بوشهر محکوم شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر با اشاره به حکم صادره مدیرکل گمرک اسبق بوشهر در این تخلف خاطر نشان کرد:در این حکم مدیرکل پیشین گمرگ بوشهر و ناظر گمرکات استان به 5 سال حبس تعزیری، 74ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی معادل مال ناشی از ارتشاء به مبلغ 13 میلیارد و 180 میلیون ریال محکوم شد.

حسن‌پوربه متهم ردیف دوم این پروند پرداخت و بیان کرد: متهم ردیف دوم که از افراد ذی‌سمت در گمرک بوشهر بود به تحمل سه سال حبس تعزیری، 74 ضربه شلاق و پرداخت یک میلیارد و 50 میلیون تومان وجه ناشی از ارتشاء محکوم شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان ردیف‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم هر کدام به تحمل حبس، شلاق و جزای نقدی معادل مال ارتشاء و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند گفت: اتهام این افراد به ترتیب، اخذ رشوه به مبلغ 716 میلیون و 250 هزار تومان، اخذ رشوه به مبلغ 518 میلیون و 890 هزار تومان، اخذ رشوه به مبلغ 250 میلیون تومان و اخذ رشوه به مبلغ 181 میلیون تومان بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر محکومیت متهم ردیف هفتم را به اتهام اخذ رشوه به مبلغ 149 میلیون و 300 هزار تومان به تحمل حبس و شلاق دانست و افزود: متهم ردیف هفتم با اعمال مقررات تعدد جرم به حبس، شلاق، جزای نقدی معادل مال دریافت شده و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

حسن‌پور، متهمان ردیف‌های هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم پرونده شبکه ارتشاء در گمرک بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این متهمان در مجموع به اتهام‌ پرداخت رشوه به مبلغ 490 میلیون تومان و 4 سکه بهار آزادی به تحمل حبس و ضبط مال ناشی از ارتشا یا معادل آن در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی، محکومیت متهم ردیف دهم شبکه ارتشاء در گمرک بوشهر را به پرداخت جزای نقدی و ضبط مال ناشی از ارتشا اعلام کرد و افزود:اتهام وی دریافت رشوه به مبلغ 110 میلیون تومان و دریافت یک دستگاه گوشی تلفن همراه بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوشهربا بیان اینکه پرونده پس از ارسال به اجرای احکام دادگستری، اجراء می‌شود تصریح کرد: این 12 نفر متهم در مجموع به مبلغی در حدود 55 میلیارد ریال وجه ناشی از ارتشاء و ضبط مال ناشی از این عمل محکوم شدند که پرونده پس از ارسال به اجرای احکام دادگستری بوشهر، اجراء می‌شود.
تسنیم 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بیدل
|
United States of America
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
مبلغ جریمه دربرابر مال حاصل از ازتشا که این آدم انجام داده اونقدر ناچیزه که حاضره ۱۰۰ برابرش را فقط بخاطر جریمه شلاقش بپردازه اگر قصد اصلاح جامعه باشه مجازات این جرایم بدون کوچکترین اغماض باید فقط اعدام و ردکامل اموال باشه قطعا این افراد مدت زیادی به این کار مشغول بوده اند و فقط یکی از صدها مورد ارتشای آنان رو شده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین