کد خبر: ۵۴۶۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

چین: ارزش یوان را برای کمک به صادرات کاهش نمی‌دهیم

چین با مشکلات و چالش‌ههای فراوانی در توسعه اقتصادی روبرو شده است. در واقع ما با مشکلات بزرگتری در راستای حفظ عملکرد با ثبات اقتصاد چین روبرو هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
نخست وزیر چین در اجلاس جهانی اقتصاد در تیانجین به اعمال تعرفه‌های جدید آمریکا واکنش نشان داد.

لی کی کیانگ نخست وزیر چین امروز چهارشنبه همزمان با افزایش تنش‌های اقتصادی با آمریکا اعلام کرد پکن قادر است به اقتصاد داخلی با وجود چالش‌ها کمک کند.

وی در کنفرانس نشست اقتصاد جهانی در شهر تیانجین چین گفت: چین با مشکلات و چالش‌ههای فراوانی در توسعه اقتصادی روبرو شده است. در واقع ما با مشکلات بزرگتری در راستای حفظ عملکرد با ثبات اقتصاد چین روبرو هستیم.

نخست وزیر چین ادامه داد کشورش هیچ تغییری در سیاست اقتصاد کلان خود ایجاد نخواهد کرد اما در عوض توجه بیشتری به اقدامات پیش‌دستانه و تنظیم کننده خواهد کرد.

لی کی کیانگ به طور خاص به جنگ تجاری میان چین و آمریکا اشاره نکرد اما باز هم از واژه سود تجارت آزاد برای تمام جهان استفاده کرد و گفت که همه کشورها باید در کنار هم تصمیم بگیرند.

وی همچنین گفت چین ارزش یوان را برای افزایش قدرت صادرات این کشور کاهش نمی‌دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آ‌مریکا روز سه شنبه جنگ تجاری خود با پکن را با افزایش 10 درصدی تعرفه‌ها روی حدود 200 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین، افزایش داد.

چین نیز اعلام کرد به تلافی اعمال تعرفه از سوی آمریکا علیه کالاهای ساخت این کشور، پکن نیز تعرفه‌هایی را بر 60 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی اعمال می‌کند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین