کد خبر: ۵۴۷۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵

مین‌گذاری‌های بوکوحرام در نیجریه باعث مرگ دست‌کم 162 تن شده است

مین‌گذاری‌های گروه تروریستی بوکوحرام در شمال شرقی نیجریه در دو سال گذشته صدها تن را کشته یا معلول کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که مین‌گذاری‌های گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه صدها تن را کشته یا معلول کرده است.

روزنامه انگلیسی «گاردین» روز یکشنبه با استناد به آمار گروه موسوم به «ماگ» که به طور خودجوش به عملیات خنثی‌سازی مناطق مین‌گذاری شده مبادرت می‌نماید، نوشت : در دو سال گذشته تاکنون بابت مین‌گذاری‌های گروه تروریستی بوکوحرام در شمال شرقی نیجریه و در منطقه «لیک چاد» 162 نفر کشته و بیش از 277 نفر مجروح شده‌اند.

این روزنامه با اشاره به هشدار این موسسه درباره افزایش عملیات مین‌گذاری در شمالی شرقی نیجریه نوشت: تلفات ناشی از این عملیات از 12 مورد در ماه در سال 2016 ،به 19 مورد در ماه در سال‌های 2017 تا 2018 افزایش یافت، در نتیجه از حیث میزان تلفات ناشی از عملیات مین‌گذاری‌ این کشور در رتبه هشتم جهان قرار گرفته است.

گاردین نوشت: پس از نه سال شورش و ناآرامی، مین‌های دست‌ساز، بمب‌های منفجر نشده و مواد منفجره دست‌ساز در سراسر شمال شرقی نیجریه پراکنده شده‌اند.

به گفته پلیس، شبه نظامیان بوکوحرام از لوله‌‌ها، گلدان‌ها و دیگر اقلام برای ساختن بمب‌ها و مواد منفجره خود استفاده می‌کنند. یکی از افسران نیجریه‌ در همین زمینه گفت که شبه نظامیان تمایل دارند مین‌ها را در مناطقی که فکر می‌کنند ارتش از آن‌ها بازدید می‌کند و یا اطراف  پایگاه‌های خود در مناطق دور افتاده قرار دهند.

بوکوحرام در سال 2002 توسط «محمد یوسف» که تکفیری بود در نیجریه پایه‌گذاری شد. این گروه تروریستی به دنبال انتشار تفکر وهابی و تکفیری در این کشور و اطراف آن است.

به گزارش فارس، با کشته شدن  محمد یوسف در سال 2009، فرد دیگری به نام «ابوبکر شیکائو» سرکرده این گروه شده و از زمانی که شیکائو سرکردگی را به‌دست گرفته، اقدام‌های تروریستی این گروه بیش‌تر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین