کد خبر: ۵۴۷۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

خجسته: درصورت ادامه اختصاص رانت ارزی به پتروشیمی‌‌ها از دولتمردان سوال می‌کنیم

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اعلام کرد که درصورت ادامه اختصاص رانت ارزی به پتروشیمی‌‌ها از دولتمردان سوال می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به عدم همکاری پتروشیمی‌ها برای اختصاص ارز مورد نیاز سامانه نیما، رانت پیرامون پتروشیمی‌ها را مادر همه رانت های موجود در کشور توصیف کرد و گفت: متاسفانه ضرر مالی از عدم ارائه ارزهای پتروشیمی‌ها به سامانه نیما و بازار حداقل 30 میلیارد دلار است و این مبلغ جدای از معافیت های ویژه دولت از جمله معافیت مالیاتی و هزینه های تامین انرژی است. به جرات می‌توان گفت در شرایط موجود کشور صرفا از طریق همین پتروشیمی ها می توان به اوضاع اقتصادی را کنترل کرد اما به واسطه ابر رانت های که پیرامون پتروشیمی ها تشکیل شده است که مادر همه رانت های کشور است متاسفانه ضررهای هنگفتی به کشور وارد شده است.

خجسته همچنین در ادامه با اشاره به لزوم قطع فوری اختصاص ارز رانتی 3800 تومانی به پتروشیمی ها و بازگشت مبالغ گذشته به خزانه، استمرار این رانت دولتی را موجب طرح سوال دوم از رئیس جمهور تلقی کرد و گفت: از رئیس جمهور درخواست داریم در مورد اختصاص ارز دولتی 3800 تومانی به پتروشیمی و شرکت های خصولتی مشمول این رانت فورا دستور توقف اختصاص ارز را صادر کنند در غیر اینصورت پاسخگوی ضررهای ناشی از این ابر رانت در مجلس باشند. البته لازم است مبالغی که باید در گذشته به سامانه نیما و بازار اختصاص می یافته است فورا برای ترمیم شرایط اقتصادی به بیت المال برگردانده شود.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم تکمیل سامانه جامع مالیاتی، رسیدگی فوری به فرارهای مالیاتی و تخفیف های ویژه مالیاتی برای اقشار ضعیف در شرایط فعلی را خواستار شد و در ادامه افزود: متاسفانه امروز بار سنگین مالیات بر عهده کارکنان دولت و اقشار کم درآمد است به طوریکه در زمان دریافت حقوق کارمندان فورا مبالغ مالیات از ایشان کسر می‌شود اما وقتی وضعیت صنایع بزرگ و پر درآمد و برخی از افراد ثروتمند بررسی می‌شود شاهد فرارهای مالیاتی بزرگ هستیم که بخش عمه‌ای از این چالش به علت عدم تکمیل سامانه جامع مالیاتی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین