کد خبر: ۵۴۷۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

کشتی‌های جنگی سعودی، مانع ورود 4 کشتی به الحدیده یمن شدند

کشتی‌های جنگی ائتلاف سعودی یک فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی یمن را در بندر الحدیده را توقیف کرده و مانع ورود سه کشتی دیگر به بندر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
 عربستان سعودی که همواره ایران را به ناامنی در منطقه متهم می‌کند، امروز یکشنبه با توقیف کشتی‌های جنگی یمن در الحدیده، بار دیگر باعث ایجاد ناامنی دریایی و تجاری شده است.

یک منبع یمنی مستقر در الحدیده امروز یکشنبه اعلام کرد که کشتی‌های جنگی ائتلاف سعودی یک فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی را توقیف کردند.

به گزارش المسیره، منبع یمنی افزود: کشتی‌های جنگی ائتلاف متجاوز همچنین مانع ورود سه فروند کشتی دیگر به بندر الحدیده شدند.

این منبع که هویتش فاش نشد، توضیح داد که «ائتلاف سعودی با وجود مجوز سازمان ملل، مانع ورود سه کشتی‌ به بندر الحدیده شده است».

به گزارش فارس،نیروهای ارتش یمن و انصارالله در تاریخ دوم ماه آوریل در پاسخ به حمله ائتلاف سعودی به بندر الحدیده، یک ناوچه نظامی عربستان سعودی را در باب المندب هدف قرار دادند، اما عربستان سعودی مدعی شد که «این کشتی نفتی بود که با موشک ایرانی هدف قرار گرفت» و در پی این واکنش یمنی‌ها، مدعی شد که ارتش یمن امنیت دریایی را به خطر انداخته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین