کد خبر: ۵۴۷۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵

دستگیری ۲۷ شکارچی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هفته پایانی شهریور ۲۷ شکارچی متخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست استان دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
تورج همتی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با گشت‌های شبانه روزی و مستمر در آخرین هفته شهریور ماه که مصادف با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بود ۲۷ نفر شکارچی و صیاد حرفه‌ای را دستگیر کردند.

وی افزود: ۱۷ نفر شکارچی متخلف دیگر که تعدادی از این افراد شکارچی حرفه‌ای و سابقه‌دار استان بودند با هوشیاری ماموران یگان در دام قانون افتاده و از آنها تعداد ۱۲ قبضه سلاح شکاری، لاشه ۸ راس قوچ وحشی، یک راس آهو،۲ راس خرگوش و یک راس گراز  کشف شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد:  از این تعداد ۱۰ صیاد حرفه‌ای از استان‌های جنوبی جهت صید پرندگان شکاری با ارزش به این استان آمده بودند که با اقدام به موقع ماموران یگان حفاظت در ۵ گروه  درسطح  استان دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند.

وی گفت: یک بهله پرنده شکاری با ارزش بالابان ،۲ بهله دلیجه ونیز ۱۲ قطعه قمری، ۵ قطعه گنجشک و ۵ قطعه کبوتر که به عنوان طعمه استفاده می‌شد از دستگیر شدگان کشف و ضبط شد.

همتی تصریح کرد: همچنین ابزار و ادوات شکار و صید همچون۱۰ عدد کوخه  و ۲۰ عدد شپچه (نوعی دام) به همراه تعدادی تور پرنده‌گیری از متهمان کشف شد که تمامی ادوات مکشوفه معدوم  و باند این متخلفین متلاشی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خرسان رضوی در ادامه گفت: در یک اقدام غافل‌گیر کننده یک صیاد حرفه‌ای که ۳۵۰ قطعه انواع پرنده وحشی صید  کرده بود نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده  متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش ایلنا، همتی در پایان گفت: ضمن تشکیل پرونده برای متخلفین و هدایت به مراجع قضایی ضرر و زیان وارده به محیط زیست از طرف این شکارچیان حدود دو میلیارد ریال  بوده که متخلفین باید به حساب دولت واریز کنند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین