کد خبر: ۵۴۷۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۱
خالد الفالح خبر داد:

آمادگی اوپک و متحدانش برای افزایش تولید نفت خام

وزیر انرژی عربستان پس از نشست اوپک، از آمادگی اعضای این سازمان و سایر تولید کنندگان برای افزایش عرضه نفت خام در صورت افزایش تقاضای بازار جهانی، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«خالد الفالح» وزیر انرژه عربستان سعودی امروز-یکشنبه- در نشست خبری پس از اجلاس سازمان کشور‌های تولید کننده نفت خام(اوپک) گفت که اعضای این سازمان و سایر تولید‌کنندگان برای افزایش عرضه نفت خام درصورت افزایش تقاضای بازار جهانی آمادگی دارند.

الفالح گفت: «عربستان به تنهایی توانایی افزایش عرضه ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام در روز را دارد. سایر وزرا نیز امروز اعلام کردند در صورت وجود تقاضا، توانایی افزایش عرضه را دارند.»

وی اضافه کرد که کمبود‌های بازار تنها می‌تواند به دلایل مشکلات جغرافیایی، تغییرات آب و هوایی، درگیری‌های منطقه‌ای و سایر عوامل رخ دهد و در حال حاضر نیازی به افزایش تولید وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزیر انرژی عربستان در ادامه تاکید کرد نیاز بازار جهانی به نفت خام اکنون به خوبی تامین شده و کمبودی وجود ندارد و توافق اوپک و سایر تولید کنندگان حاضر در نشست ویَن برای کاهش عرضه، در ماه دسامبر سال جاری نهایی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین