کد خبر: ۵۴۷۹۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

نصب یک بنر در شیراز و تبعات آن/دستور شهردار و رئیس شورا برای برخورد با مقصران

نصب یک بنر با عنوان پاسداشت هفته دفاع مقدس در یکی از میادین شیراز و انتشار تصویر اصلی که این بنر از روی آن کپی برداری شده بود، تبعاتی را به همراه داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
هفته گذشته، بنری با آرم معاونت فرهنگی شهرداری شیراز در میدان نمازی این شهر نصب شد که نشان دهنده سه فرد مسلح بود که پشت به بیننده قرار گرفته بودند؛ این بنر در پاسداشت دفاع مقدس تهیه و نصب شده بود.

چهارشنبه 4 مهر با انتشار تصویری که در آن سه مرد و یک زن از سربازان رژیم صهیونیستی، قرار داشتند، اثبات شد که طراح بنر مربوط به شهرداری، از این تصویر برای تهیه بنر کپی برداری کرده و تنها زن را از تصویر حذف کرده است.

نصب یک بنر در شیراز و تبعات آن/دستور شهردار و رئیس شورا برای برخورد با مقصران

انتشار خبر این موضوع در فضای مجازی واکنش های زیادی را به همراه داشت به طوریکه عصر چهارشنبه بنر یاد شده جمع آوری شد و رئیس شورا و شهردار شیراز نیز طی نامه هایی به رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری خواستار برخورد با عامل یا عوامل تهیه و نصب این بنر مذموم شدند.

احمدرضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در نامه ای خطاب به احمد تنوری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا خواستار بررسی دقیق موضوع و مواجهه قانونی با مسئله شد.

دستغیب در نامه اش به تنوری نوشته است؛ " رییس محترم کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز، احتراماً پیرو انتشار خبری در فضای مجازی در خصوص نصب بنری در میدان نمازی شیراز که در طراحی آن از تصویر سربازان رژیم غاصب صهیونیستی استفاده شده است، لازم است جنابعالی موضوع را با فوریت مورد بررسی قرار دهید و گزارش آن را به هیأت رییسه ارسال فرمایید. بدیهی است در صورت صحت موضوع، لازم است برخورد جدی با دست اندرکاران مربوطه صورت پذیرد . "

شهردار شیراز نیز طی نامه ای خطاب به رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، دستور بررسی موضوع نصب بنر با تصویری مذموم و غیرمرتبط با هفته دفاع مقدس در شیراز و برخورد جدی با تولید کنندگان این محتوای تصویری را صادر کرد .

در بخشی از این نامه خطاب به احمد گشتاسبی راد آمده است: دفاع مقدس، دفتر راهنما و سرمشق از خودگذشتگی، ایثار و شهادت مردان و زنانی است که با خون خود نگاهبان دین، انقلاب و سرزمین ایران اسلامی بوده اند و پاسداری از این دفتر و فرهنگ  ایثار و شهادت به عهده تمامی میراث داران انقلاب است .

شهردار شیراز ضمن اشاره بر این موضوع که قصور رخ داده در نصب بنر مذموم در بسته های فرهنگی هفته دفاع  مقدس، نابخشودنی است، تاکید کرد: مسوولان  سازمان فرهنگی، حراست و اجرایی باید عاملان این اشتباه را شناسایی نمایند و با کشف علت موضوع با مسببان اتفاق برخورد جدی انجام دهند .

اسکندرپور خاطرنشان کرد: شایسته است در شرایط حساس و خطیر کشورکه نیازمند آرامش،همبستگی و اتحاد هر چه بیشتر آحاد مردم و جناح های مختلف سیاسی می باشیم، دست در دست هم و در کنار یکدیگر از کیان ایران اسلامی دفاع کرده و مراقب شیطنت های خناسان در سطوح مختلف باشیم .

به گزارش ایسنا، شهردار شیراز ضمن عذر خواهی از مردم متدین و شریف شیراز تاکید کرد: لازم است سازمان فرهنگی، اجتماعی  و ورزشی شهرداری نیز ضمن عذرخواهی از مردم فهیم ، خانواده معزز شهدا ،ایثارگران و همرزمانمان در دفاع  مقدس، به ریشه های مشکوک این موضوع  سریعا رسیدگی و گزارش آن را به مردم شیراز اعلام نماید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
United States of America
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
حقیقتا بی حیا ..............
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین