کد خبر: ۵۴۸۱۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

ترامپ: آشفتگی ونزوئلا باید پاکسازی شود

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر در سخنانی که گمانه‌زنی‌ها درباره تلاش واشنگتن برای تغییر رژیم ونزوئلا را تقویت می‌کند، مواضع سفیر آمریکا در سازمان ملل و معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در این زمینه را تکرار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از خبرگزاری راشا تودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در جریان سفر رئیس‌جمهوری شیلی به واشنگتن گفت: ونزوئلا آشفته‌ بازاری است که پاکسازی آن ضرورت دارد و باید مراقب مردم آن بود.

اندکی پیش از آن مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا یک عکس از نیکی هیلی، سفیر  آمریکا در سازمان ملل متحد را که در جمع مخالفان ونزوئلایی در نیویورک سخنرانی می‌کرد، باز نشر کرد. او نوشت: ما همچنان این رژیم را مسوول خواهیم دانست، تا زمانی که دموکراسی احیا شود.

هیلی پنج‌شنبه در آن مراسم گفته بود: ما به مبارزه خودمان برای ونزوئلا ادامه می‌دهیم و قصد داریم آن را تا زمانی که مادورو (رئیس‌جمهوری ونزوئلا) برود، ادامه دهیم! ضرورت دارد که صدای شما شنیده شود و من به شما می‌گویم که صدای آمریکا بلند خواهد بود.

هیلی هم این تصویر را که ابتدا هیات آمریکا در سازمان ملل متحد منتشر کرده بود، باز نشر کرد. او نوشت: سوسیالیسم و فساد آزادی را از مردم ونزوئلا گرفته‌اند. مفتخرم که به مردمانی بزرگ که به دیکتاتوری مادورو اعتراض می‌کنند، پیوستم.

رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، دولت مادورو را "رژیم سوسیالیست" خطاب کرد که موجب "غم‌ و اندوه" شهروندانش شده و بابت این مساله بیش از دو میلیون تن از این کشور فرار کرده‌اند. او پس از آن به خبرنگاران گفت: این یک رژیمی است که صادقانه بگویم که فورا می تواند توسط ارتش سرنگون شود، البته این در صورتی است که ارتش چنین تصمیمی بگیرد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین