کد خبر: ۵۴۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - ۲۳:۰۶

چرا خبرگان برای اعتدالیون مهم است؟

آفتاب‌‌نیوز : محمدباقر نوبخت طی سخنانی در باشگاه خبرنگاران جوان هم‌چنین با بیان این كه «دو نماد فكری این حزب یعنی هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی در انتخابات خبرگان حضور دارند» اظهار داشت: برای حزب از این جهت انتخابات خبرگان حائز اهمیت است. البته انتخابات شوراها و مجلس نیز مهم است و حزب اعتدال و توسعه وظیفه خود می‌داند كه به نحو موثر حاضر شود. 

وی افزود: چیزی كه انگیزه به كار آمدن و ایجاد حزب اعتدال و توسعه را تحریك كرد، وجود یك جریان در كشور است كه استراتژی خود را خبرگانی بدون هاشمی و روحانی بنا كرده بودند.

نوبخت ادامه داد: با گروه‌ها و ائتلاف‌های دیگر جهت ارائه لیست واحد رایزنی داشتیم. علاقه داشتیم كه لیستی متشكل از گروه‌های دیگر تشكیل دهیم. عده‌ای بر این باور بودند كه انتخابات رقابت بین اصولگرا و اصلاح‌طلب است، اما ما گفتیم این كهنه است و در شرایطی كه انواع افكار و گروه‌ها وجود دارند، تقابل بین اصلاح‌طلب و اصولگرا كم معنی است.

وی خاطرنشان كرد: حزب اعتدال و توسعه حزبی میانه و واقع‌بین است و اعتقاد داریم كه باید از همه توانایی‌ها بدون توجه به گرایش سیاسی استفاده كرد، در انتخابات ریاست جمهوری نیز ما این‌گونه عمل كردیم.

دبیركل حزب اعتدال و توسعه با بیان این‌كه «25 حزب و گروه سیاسی رسمی به حزب ما پیوستند» افزود: با نگاهی فراجناحی و شایسته‌گزینی و با نیرو‌های مستقل و از سایر گروه‌ها كه متناسب با خواسته‌های ما بودند ائتلافی را با این نام تشكیل دادیم.

نوبخت در پاسخ به این سوال كه «اقبال كدام گروه برای برنده شدن بیشتر است» اظهار داشت: در این انتخابات با توجه به تعدد گروه‌ها و احزاب احساس می‌كنیم كه آراء تجزیه شود و بعید می‌دانم كه انتخابات با فاصله‌های زیادی تمام شود، چون اصولگرا‌ها نیز تعدد گروه‌ دارند و جریان میانه هم اكثریت را در اختیار ندارد و درصد‌ها به علت تكثر‌گرایی بسیار ضعیف است.

وی اظهار داشت: معتقدم كه در مجلس خبرگان حزب اعتدال و توسعه با حضور شخصیت‌هایی چون آیت‌الله هاشمی و دكتر حسن روحانی رای خوبی داشته باشد اما عقلانیت حكم می‌كند كه در جهت همگرایی پیش برویم و این جنجال‌ها را به نفع كشور و نظام و برای اتحاد خاتمه بدهیم.

وی افزود: در شرایطی كه در رقابت‌های جهانی قرار بگیریم، باید توسعه یافته باشیم و این توسعه یافتگی وقتی رخ می‌دهد كه از تمامی امكانات و نیرو‌ها و تمامی جریانات سیاسی استفاده شود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین